Boot T-Mobile toont Kisschain tijdens Canal Parade
- Algemeen
- 29 jul 2022 @ 08:40
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Maatschappij
- 29 jul 2022 @ 08:40
- Nanny Kuilboer
Uit eigen onderzoek van T-Mobile bleek dat meer dan 25 procent van de Nederlanders ongemak ervaart als hen wordt gevraagd om een foto te maken van een zoenend homostel. Dit was de aanleiding voor de telecomprovider ‘de kus’ centraal te stellen tijdens Pride Amsterdam.
In het kader van het Connect to Change-plan van T-Mobile wil de telecomprovider zich met een ‘Kisscam’ inzetten voor #Unlimitedlove met de oproep ‘Support love. Share love.’ Heel Nederland kan de LGBTQIA+-community steunen door zijn digitale kus te delen via t-mobile.nl/unlimitedlove. Samen met influencers Janey Jacké en Lotte van Eijk roept T-Mobile iedereen op zijn liefde en steun voor de LGBTQIA+-community te laten zien. Tijdens de Canal Parade op zaterdag 6 augustus wordt de Kisschain getoond op de boot van T-Mobile.
Mannen voelen zich ongemakkelijker
Een foto maken van kussende mannen zorgt bij 29% procent van de Nederlanders voor ongemak. Bij twee kussende vrouwen ligt dat percentage iets lager: 25%. Bijna 1 op de 7 Nederlanders maakt helemaal geen foto van een homo- of lesbisch koppel. Dat blijkt uit recent onderzoek van Factsnapp in opdracht van T-Mobile onder 1.000 mannen en 1.000 vrouwen in verschillende leeftijdscategorieën. Er is een verschil in het ongemak bij mannen en vrouwen. Bijna 18% van de mannen zou niet op het fotoverzoek van twee mannen in gaan, ten opzichte van 11% bij de vrouwen. Bij het fotoverzoek van twee vrouwen zit minder verschil, daar zou 13% van de mannen de foto niet maken en 11% van vrouwen niet.
Inclusief werkgeverschap
Søren Abildgaard, CEO T-Mobile Nederland: ‘Ik maak me hard voor onze organisatie, één waarin iedereen zich welkom en veilig moet voelen om helemaal zichzelf te kunnen zijn. We werken daarom hard aan onze ambitie om een volledig inclusieve werkgever te zijn door een werkomgeving aan te bieden waarin iedereen zich welkom en veilig voelt. Daarom kijken we continu kritisch naar gelijkwaardigheid voor iedereen en veranderen we onze arbeidsvoorwaarden zodat deze voor iedereen gelijk zijn. Daarnaast hebben we onze eigen interne LGBTQIA+-community om ons scherp te houden en continu met elkaar in gesprek te blijven. Uiteenlopende achtergronden en zienswijzen maken onze organisatie rijker en dragen bij aan individuele groei. Onze deelname aan Pride Amsterdam is dan ook een erkenning voor onze interne LGBTQIA+-community.’
Jong&Out
Deelname aan Amsterdam Pride is voor de telecomprovider om twee redenen belangrijk. Abildgaard: ‘Met onze deelname aan Amsterdam Pride zetten wij al onze LGBTQIA+-collega’s in het zonnetje, laten we zien dat zij gesteund worden en dragen we bij aan een bredere bewustwording en educatie binnen T-Mobile. In het licht van de missie We won’t stop untill everyone is connected, steunt T-Mobile de landelijke stichting Jong&Out, dé community voor jongeren tot en met 18 jaar, wat hun seksuele oriëntatie en genderidentiteit ook is. Tijdens online en fysieke bijeenkomsten komen jongeren bij elkaar om met elkaar te praten en ervaringen uit te wisselen.’
PrideTV bij T-Mobile
Dit jaar zendt de Avro Tros gedurende 9 dagen, 24 uur per dag PrideTV uit. T-Mobile voegt deze zender tijdelijk toe aan zijn tv-aanbod. PrideTV is van 30 juli tot en met 7 augustus beschikbaar voor klanten die een T-Mobile Thuis abonnement hebben op kanaal 297.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing