[De zomer van] David Snellenberg: 'We zijn nogal van de natuur'

[De zomer van] David Snellenberg: 'We zijn nogal van de natuur'
  • Algemeen
  • 18 jul 2022 @ 08:12
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingEducatie

We hebben weer een nieuwe serie Zomergasten. Oprichter van bureau Dawn David Snellenberg trapt af. Recent publiceerde hij het boek 'Think like an Adman. Don’t act like one.'

Hi David, waar ging/gaat de reis naar toe deze zomer en waarom?

'We gaan naar Portugal dit keer. Wij zijn nogal van de natuur: lopen, klimmen, surfen. Dus geen steden, entertainment of iPads. Ik merk dat we dat echt nodig hebben. connectie maken met elkaar en met de natuur. En disconnectie met de online wereld.'

Hoe is eerste halfjaar verlopen bij Dawn: opvallende ontwikkelingen, personeel, nieuwe inzichten, businesswise?

'Het eerste jaar was voor ons een rollercoaster. we zijn samengegaan met bureauketen Springbok en qua medewerkers vertienvoudigt: van 30 naar 300. We zijn flink over de grenzen gaan werken met grote klanten in Duitsland, in de UK en België. Behalve dat ik veel nieuwe mensen en klanten heb leren kennen, is het vooral de kunst om te blijven focussen. En om disciplines, zoals tech & brand, te integreren om er zo voor te zorgen dat merken die een positieve transformatie komen brengen en zo groot en breed mogelijk publiek bereiken.'

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?

'Dat valt bij ons mee. De mensen met kinderen gaan op vakantie. de mensen zonder later of eerder. Het is dus dé kans voor jonger talent om aan onze stoelpoten te zagen. daar word ik altijd erg vrolijk van.'

Wat zit er allemaal in het vat voor Dawn het tweede halfjaar?

'Volgens McKinsey is de heilige graal voor groei: Creativity X Analytics X Mission. En dat is exact waar wij ook op zitten. We hebben ons model ingericht op "Mission Driven Growth". We zijn het eerste B-corp bureau van Nederland. Samen met Springbok investeren we veel in data en analyse. En uiteraard is creativiteit in de breedste zin ons core business. We zullen dus verder en meer integreren en dat zal ook zichtbaar zijn in de buitenwereld.

En ja, er komt natuurlijk een recessie aan, maar dat betekent niet dat we afwijken van ons plan. De groei zal alleen minder hard gaan. Maar dat is niet erg want we zijn nog steeds van onszelf en niet van beursgenoteerde holdingmaatschappij.' 


Snellenberg tijdens zijn boekpresentatie in Cannes 2022

Wat is het laatste harde Dawn nieuws... en je hebt een boek geschreven vernam ik?

'Laatste nieuws is dat we een grote klant in België hebben gewonnen met de nieuwe combinatie Springbok & Dawn. Eentje waarin we echt tech & Brand & Purpose kunnen gaan bewijzen. En ja, in de after hours heb ik een boekje geschreven. Think like an Adman. Don’t act like one. Het leek me leuk alle creatieve tips en tricks toegankelijk te maken voor een breder publiek. Er is ontzettend veel creativiteit in ons veld, maar het wordt niet altijd gebruikt voor de juiste dingen. Ik hoop dat marketeers, activisten, Startups, ideologen en uitvinders hun ideeën kunnen laten groeien.'

tekst: Peter van Woensel Kooy

Meer info over Dawn lees je hier.
Het boek is o.a. hier te koop.


Snellenberg outdoor

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken