[De zomer van] Willem van Wijk: 'Grote problemen zijn een voedingsbodem voor verandering'

[De zomer van] Willem van Wijk: 'Grote problemen zijn een voedingsbodem voor verandering'
  • Algemeen
  • 30 aug 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterview

Willem van Wijk is eigenaar van Groei Marketing: ‘Mogelijk brengt de gascrisis ons nieuwe ideeën waar we in de toekomst allemaal profijt van gaan hebben.’

Waar ging de reis naartoe deze zomer?
Ik ben net terug van een fijne vakantie in Sud Tirol, de perfecte combinatie van Oostenrijkse bergen en Italiaans eten. En met een uitzicht op de Dolomieten is wakker worden om 6.00 om zoon Max eten te geven toch een stuk prettiger dan het uitzicht op de overburen in Amsterdam.

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor jou verlopen?
Het eerste halfjaar is bijzonder goed verlopen. Voor een belangrijk onderdeel van een grote financiële instelling heb ik met een aantal slimme mensen de groeistrategie voor de komende drie jaar mogen ontwikkelen, inclusief de positionering, de proposities en bijbehorende roadmap.

Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
Het komende halfjaar is nog niet helemaal concreet, maar vanaf september wil ik niet alleen bedrijven helpen met de ontwikkeling van nieuwe proposities maar wil ik ook mijn eigen propositie verder uitwerken om bedrijven te helpen het echt zelf te laten doen. Dus bedrijven leren klantgericht te innoveren met nieuwe propositie om zo zelf groei te realiseren.

Wat is het laatste nieuws?
De impact die de gascrisis en mogelijke recessie op een groot aantal mensen gaat hebben, houdt mij bezig. Gelukkig leert het verleden ons dat juist grote problemen een voedingsbodem zijn voor verandering, dus mogelijk brengt deze situatie ons ook weer echt nieuwe ideeën waar we in de toekomst allemaal profijt van gaan hebben.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken