[branded content] Pakketjes bezorgen in Nederland wordt steeds populairder

[branded content] Pakketjes bezorgen in Nederland wordt steeds populairder
  • Algemeen
  • 5 dec 2022 @ 10:25
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 5 dec 2022 @ 10:25
  • Sales

Comfort en gemak zijn de voornaamste redenen voor consumenten om hun bestellingen online te plaatsen. Cijfers tonen dat het aantal bestellingen en ook de waarde van die bestellingen tezamen de afgelopen jaren fors is toegenomen.

Webwinkel eigenaren verwachten dat deze trend zich in de komende jaren door zal zetten. Het aanbod aan producten en aanbieders is online veel groter dan in de gemiddelde winkelstraat. Daarbij heb je als consument de mogelijkheid in alle rust verschillende opties af te wegen. Welke aanbieder is het goedkoopst? Bij welke partij wordt next day delivery aangeboden? Is het bij een partij mogelijk om een pakket vandaag nog geleverd te krijgen? Enzovoorts. Niet alleen het aantal pakketjes van webshops naar consumenten groeit; logischerwijs neemt ook het aantal retourpakketten hiermee toe.

Druk op bezorgdiensten groeit door toenemend aantal pakketten

Met het groeiend aantal pakketten wat zich door Nederland beweegt, neemt de druk op bezorgdiensten toe. Dat geldt in het bijzonder voor de laatste maanden van het jaar, waarin consumenten massaal op zoek gaan naar leuke cadeaus voor de feestdagen. Evenals dat zij een outfit shoppen voor aan het kerstdiner. Consumenten krijgen hun bestellingen het liefst nog dezelfde dag bezorgd, wat same day delivery in Nederland steeds aantrekkelijker maakt voor bedrijven. Het aantal bezorgdiensten wat de mogelijkheid biedt om een pakket wat voor 11.00 uur besteld wordt, dezelfde dag nog te bezorgen is klein. Voor webshophouders een kans om juist die bezorgdienst te selecteren, die deze optie aanbiedt; een ongekende luxe voor de consument en daarbij een mogelijkheid om je als organisatie te onderscheiden van concurrenten.

Betrouwbaarheid bezorgdienst belangrijk voor de consument

Consumenten hechten veel waarde aan de betrouwbaarheid van een bezorgdienst. Wordt een pakket daadwerkelijk binnen het afgesproken tijdvak geleverd? Het komt regelmatig voor dat een consument heel bewust thuis blijft tijdens dit tijdvak om het pakket in ontvangst te kunnen nemen, wetende dat het ook voor de bezorger vervelend is als deze een tweede keer moet rijden. Komt de bezorger buiten dit tijdvak om dan zorgt dit voor ergernis bij de consument en neemt de kans toe, dat het pakket niet afgeleverd kan worden; een tweede bezorgpoging is noodzakelijk. Organisaties doen er verstandig aan te kiezen voor een bezorgpartner die een hoge mate van betrouwbaarheid kan garanderen. Het helpt de consument tevreden te houden en laat deze sneller op een later moment nog eens terugkeren in de webshop. De bezorging heeft een grote invloed op de klantbeleving.

Dit artikel verschijnt op initiatief van Trunkrs
Afbeelding: 123RF

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken