Welkoop grote winnaar Shopping Awards 2023

Welkoop grote winnaar Shopping Awards 2023
  • Algemeen
  • 24 mrt 2023 @ 00:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Winkelen

De winnaars van dé Nederlandse e-commerceprijzen, de Shopping Awards 2023, zijn bekend. Deze awards worden mede mogelijk gemaakt door Thuiswinkel.org en uitgevoerd door Stichting Shopping Awards met BBP Media.

De grote winnaar van het strak uitverkochte awardgala voor beste webshops is dit jaar Welkoop. De webwinkel van de specialist in tuin- en dierproducten won een Shopping Award in de categorie ‘Dier’ en werd bovendien uitgeroepen tot overall winnaar.

De prijzen werden op 23 maart 2023 uitgereikt tijdens het stijlvolle gala in Grand Hotel Huis ter Duin. De winnaars van de Shopping Awards Publieksprijzen worden ieder jaar bepaald op basis van publieksstemmen en beoordelingen van experts uit het vak. Publieksstemmen gelden voor 50 procent van de uiteindelijke beoordeling en vakexperts bepalen de andere helft.

Welkoop won niet alleen de Publieksprijs in de categorie ‘Dier’, maar bleek ook de grote favoriet bij het publiek en vakexperts. De webshop volgt daarmee Kaartje2go, de winnaar van vorig jaar, op als DHL Beste Webwinkel van het Jaar. Een compleet overzicht van de publieksprijzen is te vinden op de site van de Shopping Awards.

Mollie E-commerce Manager van het Jaar
Dit jaar werd voor het eerst ook een prijs uitgereikt aan een persoon. De Mollie E-commerce Manager van het Jaar Award, voor de e-commercemanager die zich het afgelopen jaar wist te onderscheiden met een unieke leiderschapsstijl en innovatieve ideeën om de commerciële doelstellingen van de webshop te behalen. Uit tientallen aanmeldingen ging de stem van de jury en van het publiek – wederom zijn beide goed voor 50 procent – naar Angela Haneveer. De e-commercemanager van Xenos mag zich Mollie E-commerce Manager van het Jaar 2023 noemen.

Shopping Awards Vakprijzen
Naast deze Shopping Awards zijn ook de winnaars van de Vakprijzen bekend. Hierbij gaat het om vijf actuele e-commercethema’s: duurzaamheid, b2b, marketplaces, nieuwe technologieën en de beste starter. De winnaars van deze prijzen zijn bepaald door een deskundige vakjury op basis van onder andere de ingediende motivatie en presentatie.

De winnaars:
* Amazon - Marketplace Seller Award: Bolsius
* DS Smith - Sustainability Award: ZO Schoon
* Mondu - B2B Award: IGO Promo
* PayPal - Beste Starter Award: Cloudpillo
* PostNL - Nieuwe Technologieën & Innovaties Award: SteigerbuisOnline

Huboo Ecommerce50
Traditioneel wordt tijdens de Shopping Awards ook de Huboo Ecommerce50 bekendgemaakt: de lijst met snelst groeiende e-commercebedrijven. Deze lijst wordt dit jaar aangevoerd door Super Ninja, gevolgd door Burker Watches. Pinkcube maakt de top 3 compleet. Het volledige overzicht van de uitslagen is hier te vinden.
(PvWK, foto: Twinkle)

Over de Shopping Awards
'Stichting Shopping Awards reikt jaarlijks verschillende awards uit aan de beste (web)winkelbedrijven van Nederland. De stichting is in 2001 opgericht en heeft als doelstelling het organiseren en financieren van onafhankelijke award-verkiezingen voor de branche. Met de uitreiking van de Shopping Awards beoogt de stichting een positieve bijdrage te leveren aan e-commerce - het verkopen van producten en/of diensten online aan consumenten, thuis, op het werk, onderweg, in de winkelstraat of online in de winkel. Op donderdag 23 maart 2023 worden de Shopping Awards voor de 21e keer uitgereikt. De Shopping Awards worden mede mogelijk gemaakt door Thuiswinkel.org en uitgevoerd door Stichting Shopping Awards en BBP Media.'

(bron: SSA/BBP)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken