1,4 miljoen bezoekers voor Keukenhof
- Algemeen
- 19 mei 2023 @ 09:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 mei 2023 @ 09:41
- Sjaak Hoogkamer
Keukenhof sluit het seizoen 2023 succesvol af. De bezoekers waardeerden de bloemententoonstelling met een 8,6. Bijna 1,4 miljoen mensen bezochten het park tussen 23 maart en 14 mei 2023.
De meeste bezoekers kwamen uit Nederland (20%), gevolgd door Duitsland, Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië. De Aziaten zijn terug, maar niet in de aantallen van voor de Covid-pandemie. In totaal verwelkomde het park bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen.
Het gemiddeld aantal bezoekers per dag is vergelijkbaar met afgelopen seizoen, dit doordat Keukenhof met aankomsttijdsloten werkt. De logistiek van en naar het park en de beleving in het bloemenpark zijn daardoor verbeterd. Keukenhof heeft hier blijvend aandacht voor.
Keukenhof was meerdere weekenden uitverkocht waaronder het Paasweekend, tijdens corsodag en in het 1 mei weekend.
Op het parkeerterrein van Keukenhof stonden dit seizoen veel campers geparkeerd.
Veel bezoekers reisden vanuit Amsterdam met het openbaar vervoer of met de pendelbussen van touroperators naar Keukenhof. 20% van de Keukenhofbezoekers heeft gebruikgemaakt van de directe Keukenhof Express vanaf Schiphol, Leiden, Amsterdam RAI of Haarlem.
Volgend jaar viert Keukenhof haar 75-jarig jubileum. Activiteiten in het park staan in het kader van dit feest. Keukenhof is in 2024 geopend van 21 maart tot en met 12 mei.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing