Apple op zoek naar content

Apple op zoek naar content
  • Algemeen
  • 4 aug 2014 @ 10:25
  • Link
  • Wouter van der Pauw
    Wouter van der Pauw

    creatief directeur, partner
    Brand New Telly Industries
  • Innovatie

De toekomst draait om content. Toen Ariel Emanuel (ceo van William Morris Endeavor agency en inspiratiebron voor Entourage) dit jaar naar Silicon Valley verhuisde was hij duidelijk: 'Het gaat niet om techniek en infrastructuur, maar om content'. Heeft hij gelijk?

Niet alleen marketeers zijn op zoek naar content. Ook grote ondernemingen zoals Google en Apple vertrouwen voor hun innovatie en voortbestaan net zo op content als de hitserie 24 vertrouwt op Jack Bauer.

Neem Apple. We zitten pas op de helft van 2014 en Apple heeft nu al het recordbedrag van 4,36 miljard uitgegeven aan innovatie. Een groot deel hiervan zou zitten in een product dat dé revolutie van de televisie moet worden. Maar dat horen we al sinds de geboorte van de iPhone, dus wat gaat er mis?

Uit verschillende analyses blijkt: zonder content geen tv van de toekomst. Op dit moment behandelen alle grote contentspelers Apple als het dikste jongetje van de klas. Niemand wil met Apple spelen, waardoor Apple hun ongetwijfeld prachtige hardware niet kan omzetten in een revolutie. In het kort: Apple’s tv-ambities worden geblokkeerd door het gebrek aan content.

En waar Netflix begon als distributieplatform van vooral oude content, zijn zij tegenwoordig producent. Simpelweg omdat ze meer abonnees trekken met nieuwe afleveringen van House of Cards dan met de veertien seizoenen van Nikita.

Branded content, non-branded content, de toekomst gaat over content. Ik heb er zin in!
 

Wouter van der Pauw

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken