Apple op zoek naar content
- Algemeen
- 4 aug 2014 @ 10:25
- Link
-
Wouter van der Pauw
creatief directeur, partner
Brand New Telly Industries - Innovatie
- 4 aug 2014 @ 10:25
- Wouter van der Pauw
De toekomst draait om content. Toen Ariel Emanuel (ceo van William Morris Endeavor agency en inspiratiebron voor Entourage) dit jaar naar Silicon Valley verhuisde was hij duidelijk: 'Het gaat niet om techniek en infrastructuur, maar om content'. Heeft hij gelijk?
Niet alleen marketeers zijn op zoek naar content. Ook grote ondernemingen zoals Google en Apple vertrouwen voor hun innovatie en voortbestaan net zo op content als de hitserie 24 vertrouwt op Jack Bauer.
Neem Apple. We zitten pas op de helft van 2014 en Apple heeft nu al het recordbedrag van 4,36 miljard uitgegeven aan innovatie. Een groot deel hiervan zou zitten in een product dat dé revolutie van de televisie moet worden. Maar dat horen we al sinds de geboorte van de iPhone, dus wat gaat er mis?
Uit verschillende analyses blijkt: zonder content geen tv van de toekomst. Op dit moment behandelen alle grote contentspelers Apple als het dikste jongetje van de klas. Niemand wil met Apple spelen, waardoor Apple hun ongetwijfeld prachtige hardware niet kan omzetten in een revolutie. In het kort: Apple’s tv-ambities worden geblokkeerd door het gebrek aan content.
En waar Netflix begon als distributieplatform van vooral oude content, zijn zij tegenwoordig producent. Simpelweg omdat ze meer abonnees trekken met nieuwe afleveringen van House of Cards dan met de veertien seizoenen van Nikita.
Branded content, non-branded content, de toekomst gaat over content. Ik heb er zin in!
-
Wouter van der Pauw
- Werkt bij: Brand New Telly Industries
- Functie: creatief directeur, partner
- Website:http://www.brandnewtelly.com/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing