[column] Dansend het nieuwe jaar in
- Algemeen
- 4 jan 2021 @ 11:45
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - CopywritingCreatieOnderzoek
- 4 jan 2021 @ 11:45
- Gastblogger
'Voor velen was 2020 een rampjaar. Voor mij een dansjaar. Waardoor het een onvergetelijk jaar werd', schrijft Martijn de Vreeze alias Copy Commando. Hij scoorde onverwacht zelfs een mega party-hit op LinkedIn. Kortom: hoe je van iets slechts iets positiefs kan maken. Hier zijn advies aan iedereen voor 2021.
Terug naar begin 2020. Als freelance copywriter deed ik veel employer branding. Een fijne niche als het land lock én down gaat. Ik had ineens nul werk en werd druk met LinkedInnen. De ‘time to change’ en ‘time to adapt’ corona-wijsheden vlogen mij om de oren. Heel visionair allemaal, maar ik ben toch meer van de time-to-do club.
Nu zat iedereen vast in z’n appartementje. De eerste corona-kilo’s. Dus ging ik als DJ Berry Cuda live draaien op Facebook. Zo hield ik iedereen in beweging en bleef ik in contact met m’n collega’s. En zelf danste ik ook vrolijk mee. Had ik toch mijn eigen feestje.
Maar ik had méér. Een hond bijvoorbeeld. Die liet ik elke dag uit. Die dagelijkse vijf kilometer hielden mij fit. Tussendoor oefende ik dansjes die ik leerde op hip hop les voor 25+ (zelf ben ik dubbel 25+) op de dansacademie van mijn dochter. Die dansjes filmde ik en dropte ik op social. Dat sloeg aan. M’n video’s bounceten over LinkedIn. Soms wel 20K+ views en knalveel nieuwe connecties.
Toen dacht ik: ‘Dat dj-en en dansen gaat hard. Nu een LinkedIn zomerhit!’ Toevallig had ik een alle-remmen-los-samen-total-loss rap geschreven. Op donderdag belde Tim Vloothuis van Everymedia mij. Ik rapte de lyrics door de phone. ‘Lachen! Dinsdag ben je hier toch, doen we ook de clip!’ Maar ik had geen nummer. Dus belde ik Dick Kok van Lab3. ‘Dick, ik heb een rap, maar geen nummer en over vier dagen is de clip. Help me!’ Maandagnacht stond ik in de studio, dinsdag voor de camera. Uno Dos Total Loss was geboren. Daarna ging het total loss. Met likes, interviews uit onverwachte hoek én bakken vol werk.
Nu babbel ik makkelijk als freelancer, maar mijn advies aan iedereen voor 2021: heb kak aan alles, omarm het onbekende en doe wat je nooit durfde. Veel kansen krijg je maar één keer. Dan kun je maar beter ‘jaaaa’ doen dan ‘eeehhh’ twijfelen. En ga vooral dansen. Het houdt je mentaal en fysiek fit en je gaat er soepel van denken en schrijven.
Dus kom maar op met het nieuwe jaar. Ik hoop weer in vele avonturen te belanden waarvan de afloop onbekend is 🏼🔥🚀!
Martijn de Vreeze
freelance creatief
Copycommando.nl
Martijn de Vreeze is freelance copywriter en opereert onder de naam Copy Commando. Op zijn LinkedIn-profiel alhier vind je alle filmpjes. Bekijk hieronder de gevierde crisis-hit 'Uno Dos'.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- rampjaar
- iedereen
- creatie
- oplossing
- dansjaar
- mega
- party-hit
- advies
- freelance
- jaar
- pandemie
- positief
- Uno Dos
- total loss
- Martijn de Vreeze
- 2020
- Copy Commando
- onvergetelijk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing