Hier zijn de 6 genomineerde teams voor Gouden Zaag 2023
Wie zaagt als aanstormend creatief toptalent in Nederland het hardst aan de poten van de gevestigde orde? Voor de 20ste keer in successie wordt deze vraag beantwoord door het Jonge Honden-bestuur, Lode Schaeffer (Indie) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune) tijdens de uitreiking van de Gouden Zaag. Genomineerd in 2023 zijn...
Ajax lanceert campagne tegen online haters
Uit eigen onderzoek van Ajax blijkt dat spelers en speelsters elke maand meer dan 1.500 haatberichten via social ontvangen. Natuurlijk staan zij daar niet alleen in, miljoenen mensen valt hetzelfde lot ten deel. Dit was de aanleiding afgelopen weekend niet met hun naam, maar met drie stippen op het shirt te spelen, het internationale symbool voor stilte, maar ook voor het menu-icoon waarop je klikt om haatberichten en de bijbehorende accounts te rapporteren op social media.
[column] Pinkwashing: maak authentieke LGBTQIA+ campagnes
Merken moeten voortdurend betrokken blijven, aandachtig luisteren en blijven leren. Belangrijker nog: met meer diversiteit binnen het managementteam hebben merken echt kans om het verschil te maken in de wereld, stelt Lin Seelen.
Beeldmakers dagvaarden Meta vanwege grootschalige auteursrechtinbreuk
De Nederlandse auteursrechtenorganisatie Pictoright heeft Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, gedagvaard wegens auteursrechtinbreuk.
Kijktijd lineaire TV neemt af, uitgesteld kijken populairder
In november 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar lineaire televisie over de gehele dag 141 minuten. In november 2022 was dit 151 minuten. Uitgesteld kijken nam fors toe: van 44 minuten per dag in november 2022 tot 82 minuten per dag in november 2023.
Videohelden sluit aan bij Only creative entrepreneurs
Het in videocontent gespecialiseerde bureau Videohelden sluit zich aan bij Only creative entrepreneurs.
Koninklijke Metaalunie kiest Omnicom als partner voor 3 jaar
Koninklijke Metaalunie heeft Omnicom PR Group (OPRG) gekozen als strategisch en creatief communicatieadviesbureau. De samenwerking geldt voor een periode van 3 jaar.
Mr Fox nieuwe bureau voor verzendplatform Wuunder
Online verzendplatform Wuunder heeft Mr Fox geselecteerd als strategisch-creatieve partner. Het bureau ondersteunt het B2B merk bij de (internationale) groei van het merk.
Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de mooiste die we ooit gemaakt hebben'
Martijn de Weerdt is als Marketing Director bij Schoonenberg eindverantwoordelijk voor de marketingstrategie. ‘En natuurlijk de vertaling daarvan naar mooie en impactvolle campagnes. Dat doe ik gelukkig niet alleen, maar samen met mijn team van marketingtoppers.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.
Eneco en Omoda winnen DDMA Customer Data Awards 2023
De winnaars van de DDMA Customer Data Awards 2023 zijn energieleverancier Eneco in de categorie Enterprise. De Data Challenger Award werd uitgereikt aan fashionretailer Omoda.
Hypr neemt verkoopactiviteiten huis-aan-huiskranten over van DPG Media
Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan Hypr. Hypr neemt verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten over van DPG Media.
Onderzoek: Slechts 14% retailers onmisbaar
Uit de ‘Retail Ranking 2023’ op basis van onderzoek van Q&A Retail blijkt dat veel retailers geen sterke en loyale fanbase hebben en onvoldoende onderscheidend zijn, maar er zijn er ook die stukken beter presteren.
[onderzoek] Ruime helft Nederlandse bedrijven stelt sales boven marketing
Volgens 53 procent van de Nederlandse commercieel (eind)verantwoordelijken is marketing binnen hun organisatie minder belangrijk dan sales. Dat stelt digital strategy agency Pixelfarm na onderzoek onder 1.073 Nederlandse marketing- en salesprofessionals.
[Marketing the Rainbow #46] De ideale reiziger
Toerisme is een van de tien grootste industrieën ter wereld. De omvang van de wereldwijde markt voor vakantiereizen wordt voor dit jaar geschat op meer dan 2.000 miljard dollar en zal naar verwachting in 2030 2.677 miljard bereiken. Van dit volume nemen LHBT-reizigers 13% voor hun rekening, terwijl ze slechts ongeveer 5-10% van de bevolking uitmaken.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
[talentprijs] Inzenden Gouden Zaag 2023 kan tot en met 3 december
Waarschuw de junior teams bij je bureau: de Gouden Zaag voor aanstormend creatief toptalent komt er weer aan! Stuur nu in! Van oudsher dè springplank voor een creatieve carrière in Nederland.
[column] CO2-bewust consumeren: hoe dan?
Nederland heeft de doelstelling om in 2050 klimaatneutraal te zijn. Dit streven staat ook hoog op de agenda van het bedrijfsleven en bij consumenten, maar het vereist grote inspanning. Een verkenning van de mogelijkheden.
Achtmaal: nieuw bureau voor ‘duurzame digitale transformatie’
Bureau Achtmaal, opgericht door Yvin Hei en Eelco Siero, is een nieuw bureau dat gespecialiseerd is in ‘duurzame digitale transformatie’.
Adyen helpt Make-A-Wish met feestdagencampagne
Financieel technologieplatform Adyen stelt zijn technologie beschikbaar voor de feestdagencampagne van Make-A-Wish. Daarnaast verdubbelt het platform elke gedane donatie.
Xite start Connected TV advertentienetwerk
Het Nederlandse muziekvideoplatform Xite breidt haar advertentiebereik uit met de toevoeging van onder andere Vevo, Spinnin' Records en Qwest TV aan het netwerk.
[column] Top 5-TikTok-trends: verkiezingen, big spenders en oudjes on trend
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
Decathlon sponsort wielerteams
Decathlon zal vanaf 1 januari 2024 mede-naamgever worden van drie fietsteams van AG2R La Mondiale.
[column] MarketingAffairs 8: Teamprestatie
Als er één afdeling is waar je normaliter voldoende diversiteit aan expertises kunt vinden, dan is het wel de afdeling marketing.
Global Media & Entertainment voegt Apeldoorn toe aan portfolio
Global Media & Entertainment voegt per november 181 abri’s, 15 dubbelzijdige digital Out-of-Home objecten en 63 europanels in Apeldoorn toe aan haar portfolio.
[column] Act as a publisher
De mogelijkheden in media groeien sterk en daardoor is er meer behoefte aan specialisten op het gebied van digitaal, social, content, data, media, PR, design, et cetera. Veelal hebben die een eigen afdeling of team. Hoe houd je alles op elkaar aangesloten?
Growing Minds introduceert Omnichannel Marketing as-a-Service
Growing Minds introduceert een Marketing as-a-Service propositie. De dienst, gelanceerd onder de naam ‘Omnichannel Marketing as-a-Service’, maakt gebruik van Salesforce Marketing Cloud en een aanbod aan producten en diensten van Growing Minds.
Website van het Jaar: prijzen voor Dumpert en Metro
Mediahuis’ websites Dumpert en Metro hebben meerdere prijzen gewonnen bij de Website van het Jaar Award Night 2023.
[column] De oneindige cirkel van Odido
Het soundlogo van T-Mobile is wereldberoemd. Simpel, helder en optimistisch. Een pakkend deuntje, opgegroeid als ringtone en volwassen geworden als muzikale handtekening van alle T-Mobile-content.
[column] Is Tesla nog in te halen?
Dat Tesla de eerste autofabrikant was die een serieproductie startte met EV’s heeft de autowereld geweten. Elon Musk is de visionair die jarenlang gebruik kon maken van het waardevolle first movers advantage. Is hij nog in te halen?
Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
Creatief bureau Buutrvij for life staat op omvallen volgens Reuben Alexander, mede-oprichter. Om het hoofd boven water te houden start het bureau met de Grote Ophefuitverkoop.
Juryvoorzitters SAN 2023 bekend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het bestuur van de SAN (Stichting Adverteerderjury Nederland) heeft de juryvoorzitters voor de twaalf vakjury’s vastgesteld. Zij gaan gezamenlijk met ruim 240 juryleden de ingezonden cases/campagnes van 2023 beoordelen.
[column] De Middeleeuwen van social media
Leugens zijn waarheid. Wetenschap is fictie. Imbecielen zijn goeroes. Welkom in de Nieuwe Dark Ages, gepresenteerd door social media en gesponsord door de reclame-industrie. Bob Hoffman, spreker, blogger en auteur van spraakmakende boeken over de leugens van de digitale marketingwereld.
[onderzoek] 20 procent jongeren verslaafd aan winkelen via social media
24 procent van de Nederlandse consumenten heeft de afgelopen twee jaar meer impulsaankopen gedaan door social media. Vooral jongeren zijn gevoelig: 20 procent geeft aan ‘verslaafd’ te zijn aan shoppen via social media.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing