[branded content] Marketing Reality Movement heeft een punt
Het aanwijzen van een klantsegment is geen hogere wiskunde, maar het vinden van je total adressable market vereist slimheid en inlevingsvermogen
DOSSIER CX Marketeers op stelling: 'CX is belangrijker dan marketing'
Is CX belangrijker dan marketing? Deze stelling legden wij voor aan ons panel. Ina Oome, Alwin Snippe, Dorkas Koenen en Annette Reijersen van Buuren reageren.
DDMA Social Advertising Benchmark: Meta grootste platform, sterke groei TikTok
Meta blijft het grootste platform onder adverteerders op social media met ongeveer 75%. Dat blijkt uit de eerste DDMA Social Advertising Benchmark, die op 7 november in Amsterdam werd gepresenteerd.
Nationale Marketing Benchmark: Optimale CX nog een flinke uitdaging
Customer experience heeft in bijna alle bedrijven de volle aandacht. Toch is marketing lang niet altijd sterk betrokken of in de lead. Dat blijkt uit de Nationale Marketing Benchmark. Daarmee laten bedrijven kansen liggen. Winnaars in de benchmark hebben namelijk veel vaker een hogere klanttevredenheid dan hun concurrenten. Rob Revet van marketing- en merkadviesbureau Mark Stronger en Folkje Berends van SRM Opleidingen en Trainingen lichten toe.
Schermtijd neemt toe, NPO blijft grootste
De schermtijd in oktober 2023 is toegenomen vergeleken met september: van 192 naar 213 minuten per dag. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van het Nationaal Media Onderzoek. De NPO houdt het grootste marktaandeel.
KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Nieuwe campagne positioneert Aldi als werkgeversmerk
Vandaag lanceert Aldi haar nieuwe werkgeversmerk. Met een bijbehorende campagne wil de discounter laten zien dat Aldi als werkgever meer mogelijkheden biedt dan de arbeidsmarkt doorgaans denkt.
Grolsch switcht na pitch van bureaunetwerk Dawn / Springbok naar Joe Public
Brouwerij Grolsch stopt na twee jaar de samenwerking met bureau Springbok aka Dawn en gaat voor de marketingcommunicatie voortaan verder met Joe Public uit Amsterdam. Grolsch wordt al decennia gekenmerkt door ijzersterke tekst- en beeldcombinaties.
Xsaga Video benoemt Thomas Bierens als Head of Video
Eind 2022 werd Xsaga Video gelanceerd onder de vleugels van Xsaga. Ervaren filmmaker Thomas Bierens is er nu benoemd als Head of Video.
Documentaire geeft inkijkje in leven mensen van Albert Heijn
De recente opening van de 1.250ste Albert Heijn winkel is volgens de super een ‘mooi moment’ om stil te staan bij alle medewerkers die elke dag weer klaarstaan voor klanten.
[CMO] Sean Peron van Ace & Tate: 'Klant moet ons ervaren als zijn beste vriend'
In gesprek met Sean Peron, VP Marketing & Brand bij Ace & Tate, over bewuste doelgroepkeuze, de inzet van social media, het product als uitgangspunt, de klant als vriend, de waarde van een eigen winkel en het grote belang van CX.
[column] Wie kan kiezen, kiest Audi?
Veertig jaar na het op de markt komen van de Audi 100 biedt Audi nu de 100% elektrische Audi e-tron GT aan. Maar wie is eigenlijk de doelgroep van deze luxe zakensedan?
Topmarketeer Hanneke Faber (Unilever) wordt ceo Logitech
Hanneke Faber, President of Nutrition bij Unilever wereldwijd, start per 1 december 2023 als ceo bij Logitech, een Zwitserse producent van hardware. Het merk is beursgenoteerd aan zowel de Swiss Exchange als de Amerikaanse Nasdaq. Zij deelt de volgende verklaring.
Bright Digital en Vet Digital bundelen krachten
Bright Digital en Vet Digital bundelen hun krachten met ondersteuning van investeringsmaatschappij Delta Equity Partners. De ambitie is om samen een Europese HubSpot Powerhouse te bouwen.
Havas Media sluit partnership met RetailMediaOne
Havas Media gaat samenwerken met RetailMediaOne om retail media in Nederland verder te ontwikkelen.
Toyota kiest opnieuw voor DDB Amsterdam
Toyota heeft na een pitch opnieuw DDB Amsterdam gekozen als strategisch en creatief partner voor alle merkcommunicatie. Luuk Maes, Head of Marketing communication Toyota & Lexus: 'we wilden zeker weten of we nog goed zaten voor de volgende stappen die we willen maken. Dat is heel duidelijk geworden.'
Brits onderzoek naar Direct Mail als mediakanaal
Uit onderzoek van Warc en Marketreach voor het Britse Royal Mail blijkt Direct Mail een onvervalste aandachtstrekker te zijn. ‘Post is niet alleen effectief in het genereren van aandacht, maar ook een van de meest kostenefficiënte kanalen om deze doelstelling te verwezenlijken.’
Grand Prix Content Marketing Awards 2023 uitgereikt; iO Bureau van het Jaar
Op 31 oktober zijn de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt tijdens een feestelijke ceremonie in B Building Amsterdam. De Originaliteitsprijs ging naar UvA met The Call van Totalspiel, de Merk van het Jaar Award ging naar het Rijksmuseum en de felbegeerde Bureau van het Jaar Award ging naar iO.
[branded content] “Demand Generation, Duurzaamheid en CX topprioriteit onder Marketeers”
Marketing Mid Year Monitor 2023: Hoe denken marketeers over trends en ontwikkelingen in hun vakgebied?
[column] CX-strategie verbeteren zonder third-party data? Het kan!
Het is essentieel dat bedrijven een strategie hanteren voor het gebruik van data die voor consumenten transparant is. Suvish Viswanthan, head of marketing UK & Europe bij Zoho, licht toe hoe vertrouwen over juist gebruik van data de relatie met de klant en de klantreis kan verbeteren.
Liebe Leute en Lowres Creative Studio winnen Amsterdam 750 jaar citydressing-pitch
De pitch voor de citydressing van Amsterdam voor het 750-jarige bestaan van de stad is gewonnen door Liebe Leute en Lowres Creative Studio.
In nieuw Home Shop Center van Albert Heijn doen robots de boodschappen
Vanaf 30 oktober 2023 gaat het nieuwe, gemechaniseerde Home Shop Center (HSC) van Albert Heijn van start. Hier rollen de potten pindakaas en tubes tandpasta in bakken automatisch over een ingenieus, geautomatiseerd netwerk van de rails. Bekijk de film in het venster hieronder.
[column] Hevige supermarktstrijd zet A-merken nog verder onder druk
In supermarktland is sinds mensenheugenis al een hevige strijd gaande om de gunst van de consument. Die oorlog wordt nu nog geïntensiveerd door inflatie. Supers rennen nog harder om zieltjes te winnen. Bijkomende marketinguitdaging: de A-merken liggen zwaar onder vuur.
Topdesigner Laurens van den Acker op DDW: 'Een nieuwe, duurzame kijk op de auto'
Op dit moment is Dutch Design Week 2023 in volle gang. Naar verwachting trekt DDW ook dit jaar weer ruim 300.000 bezoekers. Opnieuw is het Franse automerk Renault de mobiliteitspartner van DDW en houdt hun topontwerper Laurens van den Acker (zie foto boven) zaterdag a.s. een presentatie over het duurzame ontwerpproces van de nieuwe Renault Scenic E-Tech electric.
Hema start eigen retail media netwerk
Vanaf 24 oktober is Hema gestart met haar eigen retail media netwerk. Merken kunnen nu adverteren op digitale schermen in alle Hema-filialen.
'Steeds minder doorverwijzingen naar nieuwsmedia vanuit social media'
Hoewel het aantal bezoekers van online nieuwsmedia een stijgende trend laat zien, neemt het aantal doorverwijzingen vanuit social media naar nieuwssites af. Dat concludeert onderzoeksbureau GfK.
Onderzoek: Nederlandse hotelbezoekers besteden voor het hele gezelschap gemiddeld 227 euro per bezoek
De grootste Nederlandse hotelketens trokken de afgelopen drie jaar 7,4 miljoen Nederlandse bezoekers (buitenlandse bezoekers zijn dus niet meegeteld) aldus de Nationale Benchmark Hotelketens van onderzoeksbureau Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.
Nelleke van Grinsven van Dept: 'We streven ernaar het beste bureau in en voor de wereld te zijn'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? Als onderdeel van de serie Marketeer van een betere wereld sprak ik met Nelleke van Grinsven, Media Director bij global digital agency Dept.
[column] The art of positioning 12: True pricing
U herinnert zich vast nog wel die advertenties van EasyJet waarin ons verteld werd dat we voortaan voor 29 euro naar Milaan of Londen konden vliegen. Dat kan toch helemaal niet? En inderdaad, dat kon en kan helemaal niet.
Verve ontwerpt nieuwe merkidentiteit Insify
Insify, de Nederlandse insurtech voor zzp'ers en het mkb, heeft met behulp van branding en digital agency Verve hun rebranding succesvol afgerond.
DOSSIER TRUE PRICING De ware prijs is een rekbaar begrip
Meer voor minder, dat willen we. Gevolg: zo hou je meer over in de knip en creëer je extra ruimte voor iets met meer waarde, omdat je bijvoorbeeld het milieu spaart en wellicht iets bijdraagt aan je omgeving, met je aanschaf. Welkom in de nieuwe wereld van eerlijke prijzen. Gaat dit aanslaan? ‘Verwacht van Zeeman geen True Price-communicatie.’
BoldlyStudio speelt in op transitie naar 3D
Boldly-XR, onderdeel van Handpicked agencies, heeft BoldlyStudio gelanceerd, een nieuwe studio die zich richt op animatie, (product)visualisatie motion capture en 3D asset creatie. De nieuwe studio is een aanvulling op Boldly-XR, dat zich richt op VR, AR, 360, metaverse en interactieve installaties.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing