[marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
In alweer deel 184 van [marketeer] spreken we Jill Snijder. Zij is founder van de zogenaamde 'Lepelclub' die je helpt bij het vinden van het perfecte lepeltje of tafelkleed. 'We zijn nu druk bezig met het lanceren van de nieuwe collectie, geïnspireerd op het boutique hotel waar het idee is ontstaan.'
[branded content] “Een CRM-systeem met alleen maar juiste gegevens is een utopie”
De rol van het crm-systeem in een datagedreven wereld en de vraag: Zit sales nog wel te wachten op een berg MQL’s?
Inspirerende 40 2023: Too Good To Go houdt stand op het hoogste podium
Zojuist werd tijdens 'Impact on the beach' de nieuwe ranglijst van de 'Inspirerende 40' bekend gemaakt. Voor de 5e keer werd voedselverspillingsplatform Too Good to Go nummer 1. Verrassend is dat ASML binnenkomt op nummer 2.
Onderzoek: 'Nederlander blijft trouw aan fysieke supermarkt'
Uit het Adyen Retail Report blijkt dat Nederlanders kleding, meubels en multimedia steeds vaker online kopen, maar dat de fysieke supermarkt stand houdt.
DOSSIER RETAILMEDIA Deli Bom van MediaMarkt
MediaMarkt was er als omnichannel retailer al snel bij om met het concept retailmedia aan de slag te gaan. Het grote voordeel van MediaMarkt is dat het zowel over ervaring met retailmedia in de fysieke winkels beschikt als online. In gesprek met Deli Bom, Head of Retail Media & Trade Marketing bij MediaMarkt Benelux.
[GPCM 2023] De jury staat in de startblokken...nog 1 dag om in te schrijven en nog 3 dagen om je case in te sturen!
Zend in en geef het werk waar je trots op bent het platform dat het verdient! 31 oktober 2023 worden de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt en daar wil je bij zijn. De deadline voor inschrijven is 13 september 2023 en voor het daadwerkelijk inzenden van de case(s) is 15 september 2023, De jury van 2023 bestaat uit enthousiaste en ervaren professionals uit allerlei sectoren van het vak en staat in de startblokken.
[CMO] Menno Dings van OFM: 'We willen de tongen losmaken'
In gesprek met Menno Dings, Head of Brand, Marketing & eCommerce bij OFM over het nieuwe logo, de marketingstrategie, de rol van Hans Kraay jr., het belang van risicospreiding, de kracht van eigen events en de masculiene uitstraling: ‘We bleken iets te rigide in onze manbenadering. Onze taal is inmiddels vriendelijker, maar niet minder stoer.’
Nielsen-mediabestedingen: Automotive blijft gas geven
Onderzoeksbureau Nielsen haalde recent het net van de mediabestedingen over het eerste halfjaar op. De cijfers laten zien dat er in 2023 tot dusver een lichte groei in de automotive mediabestedingen zit.
Rode golfbroek in de ban
Golf wordt gespeeld door vermogende mannen op leeftijd met rode broeken: dat is het stereotiepe beeld dat veel mensen van de sport hebben. 25% van de Nederlanders vindt de sport elitair. Dat beeld moet veranderen vindt NGF.
[column] Gaat O-Die-Do T-Mobile snel doen vergeten?
De merken T-Mobile (Nederland) en Tele2 hebben een nieuwe naam: het nog weinig tot de verbeelding sprekende Odido. Gaat het merk de rebranding overleven?
[column] Wie is de baas van pricing?
Eén van de eerste vragen die ik bij klanten stel is: ‘Wie bepaalt bij jullie de prijs van een product?’ Soms is het antwoord Sales. Soms is het antwoord Finance. Vaak is het antwoord Marketing.
Pearle Studio verandert naam in GrandOptical
100 Pearle Studio-winkels in Nederland (voorheen Eye Wish) krijgen een nieuwe naam: GrandOptical, een merk van GrandVision. ‘Met de naamswijziging van Pearle Studio naar GrandOptical kiest GrandVision voor een dual brand-strategie met de merken Pearle en GrandOptical die elk een eigen positionering kennen en een eigen groep klanten bedienen.’
113 Zelfmoordpreventie herdenkt World Suicide Prevention Day met documentaire en speciale song
In het kader van ‘World Suicide Prevention Day’ is 113 Zelfmoordpreventie een samenwerking aangegaan met voormalig The Voice of Holland-winnaar Dani van Velthoven.
Onderzoek BNO: 'Verregaande automatisering door AI zal een wissel gaan trekken op creativiteit'
Om een beeld te krijgen van de invloed van AI op de designpraktijk heeft de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) aangesloten ontwerpers en bureaus bevraagd over het gebruik en de impact van AI.
[branded content] Hyperpersonalisatie: “Meer dan ooit komen de ingrediënten voor succes bij elkaar”
Eerst een fancy tool en dan pas kijken wat je ermee kan. Nee, toch? En ook: personalisering als nieuwe standaard in B2B marketing.
Anne-Wies Bouritius nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie
Anne-Wies Bouritius is 1 september 2023 gestart als nieuwe marketinglead bij Brandt & Levie. Brandt & Levie haalde eerder dit jaar groeikapitaal op en Bouritius gaat de worstmakers helpen om Europees te groeien
Jurylid GPCM Annika Visser: 'Ik ga steeds meer terug naar fysieke tijdschriften'
Annika Visser is al ruim veertien jaar werkzaam in het marketing- en communicatievak als interim manager onder de naam Buro Marktzicht. Daarnaast is zij jurylid van de Grand Prix Content Marketing in de categorie Bekroningen Creatie. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Jeugdfonds Sport en Cultuur luidt noodklok
Het aantal aanvragen van gezinnen die door armoede de contributie of het lesgeld voor een sport- of cultuurclub niet kunnen betalen, is met maar liefst 20 procent toegenomen. Jeugdfonds Sport & Cultuur luidt de noodklok en lanceert de campagne ‘Kies een club’.
Digital agency Endeavour wint Beurs van Berlage
Digital agency Endeavour gaat na een succesvolle pitch een langdurige samenwerking aan met de Beurs van Berlage. Het betreft een driejarige samenwerking waarbij Endeavour strategisch en uitvoerend de Beurs van Berlage internationaal verder op de kaart gaat zetten.
The Good Roll goes superheld
Het Nederlandse The Good Roll meet zich een superheldenjasje aan. In samenwerking met creatief bureau Heldergroen lanceert het duurzame toiletpapiermerk een limited edition collectie met een wikkel in superheldenstriptekenstijl.
[column] Poppenkast
Dat marketing en reclame vaak één grote poppenkast is, bewijst de wederopstanding van Barbie maar weer eens. Het is nu al de marketingsensatie van het jaar en kan zo het Marketingfacts Jaarboek in als een iconische kneiter. Het editorial uit MarketingTribune 11/12.
Nationale Marketing Benchmark: Aantonen marketing performance voor veel marketeers uitdaging
Het meten en voorspellen van marketingperformance is veel complexer dan het implementeren van een tooltje of een dashboard, stellen Sven Meijer van Objective Platform en Folkje Berends van SRM Opleidingen & Trainingen.
Inzenden voor Audify Awards kan tot en met 15 september 2023
Op 12 oktober 2023 bekroont Audify de beste audioreclame. Er zijn vier awards te verdienen: de beste radiocommercial en podcastreclame volgens de vakjury, de publieksprijs en er is een award voor de audio-ambassadeur van het jaar.
Onderzoek Salesforce: 'Nederlandse consument wil weten of hij met een persoon of een AI in gesprek is'
Uit het jaarlijkse Connected Customer-onderzoek van Salesforce blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders de ontwikkelingen op het gebied van AI ‘met een enigszins ongerust en bezorgd gevoel’ volgt. Dit in tegenstelling tot andere landen waar de nieuwsgierigheid overheerst, aldus Salesforce.
Tahira Limon nieuwe directeur Communicatie PostNL
Per 1 september 2023 is Tahira Limon benoemd tot directeur Communicatie bij PostNL.
Bureaus lanceren internationaal public affairs netwerk
Zes public affairs bureaus lanceren een internationaal netwerk van onafhankelijk gerunde bureaus die zich toeleggen op het leveren van public affairs diensten in lokale markten. De naam van het nieuwe netwerk is United Government Affairs.
Consumentenonderzoek: consument pikt onrecht niet meer
De Nederlandse consument komt vaker voor zichzelf op tegen bedrijven. Dit blijkt uit onderzoek van massaclaimspecialist ConsumentenClaim onder 1300 deelnemers.
[analyse] Locatus over de verdwenen winkels
Het aantal winkels in het centrum van de zeventien grootste Nederlandse steden is de afgelopen 20 jaar flink afgenomen. Van 11.372 detailhandelspanden in 2004 naar 8.595 nu. De onderzoekers van bureau Locatus vertellen waarom en wat dit betekent voor de toekomst.
Ebike-merk VanMoof overgenomen door stepmerk LaVoie
VanMoof wordt overgenomen door LaVoie. LaVoie is een fabrikant van elektrische stepjes van techbedrijf McLaren Applied. De merknaam en de technologie gaan mee en een handjevol mensen.
Radio Joe gaat landelijk met hits uit jaren '70, '80 en '90
Vandaag, 1 september 2023, lanceert DPG Media de nieuwe radiozender Joe met hits uit de jaren 70, 80 en 90. Tijdens de opstartfase presenteren verschillende Qmusic-DJ’s tijdelijk op de zender, waarbij de focus op muziek ligt. Joe is landelijk te ontvangen via FM, DAB+ en online.
[branded content] Ken jij je markt goed genoeg?
Hoe goed ken jij je markt? En heb je ook een beeld van wat je niet weet: je onbenutte potentieel?
[column] Wie wint de (EV)-sprint: Lamborghini of Ferrari?
Nu ook de supercars niet aan elektrificatie kunnen ontsnappen krijgt de strijd tussen Lamborghini en Ferrari een nieuwe dimensie. Wie wint dit sprintje? Onze automotive columnist Jos van den Bergh analyseert.
GRAND PRIX CONTENT MARKETING 2023 De jury stelt zich voor...
Dinsdag 31 oktober 2023 worden de Grand Prix Content Marketing-awards uitgereikt. De deadline voor inzenden van cases is 13 september 2023. De jury van 2023 bestaat uit enthousiaste en ervaren professionals uit allerlei sectoren van het vak.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing