Zwanenberg voorziet forse stijging vega omzet in Europa: 'op termijn 50% uit niet-vlees'

14sep 201709:10
  • Food-en-retail
  • 12078 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodTrends

nieuws Zwanenberg Food Group, die in juli soep- en rookworstfabriek Unox overnam, trekt veel aandacht met de voorspelling dat op termijn 50% van de ZFG-groepsomzet uit niet-vlees producten zal komen. Het foodmerk signaleert een dalende vleesconsumptie in Europa, waar slimme marketeers en ondernemers uit de vlees- en snackindustrie op moeten reageren. Het aantal flexitariërs stijgt -ook in Nederland- flink.

Jeroen Hubert Ikea: nieuwe voorzitter SAN

13sep 201719:02
  • B2b
  • 12159 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personen

nieuws Het bestuur van de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland, heeft Jeroen Hubert tot haar nieuwe voorzitter gekozen. Hij volgt hiermee Paul Geraeds (ceo van Bakker.com) op, die de afgelopen 5 jaar voorzitter was. Jeroen Hubert is in het dagelijkse leven Global Marketing Communication Manager bij de Ikea Group en brengt een jarenlange ervaring op het gebied van marketing en communicatie aan adverteerderszijde mee.

Merkenonderzoek: Liever naar Artis dan Ajax

13sep 201711:24
  • B2b
  • 10277 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • OnderzoekMerken

nieuws Voor Noord-Hollanders is Artis de belangrijkste vrijetijdsorganisatie, Ajax komt voor hen op de elfde plek. In Brabant is de Efteling belangrijker dan carnaval. Dit blijkt uit het Vrije Tijd Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 7.850 respondenten.

[Onderzoek] Marketing 18: doe deze week nog mee

13sep 201709:14
  • B2b
  • 118835 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • DialoogMarketingOnderzoek

nieuws Het grote Marketing 18 onderzoek naar de stand van de marketingstaat staat op het punt van afronden. Nog tot en met vrijdag 15 september a.s. kun je de enquête invullen. Help ons het vak Marketing verder brengen en doe mee.

MarketingTroonrede2017: Marketeer moet high tech en high touch verbinden

12sep 201720:05
  • B2b
  • 8717 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Kennissessie

nieuws In de MarketingTroonrede 2017, die vandaag tijdens een bijeenkomst met Nyenrode VCV alumni te Breukelen is uitgesproken, is de belangrijkste conclusie dat de marketeer en het marketingvak zelf moeten innoveren. De marketeer moet de rol van verbinder tussen klant, bedrijf en interne organisatie nu echt gaan waarmaken. Bovendien moet hij dit proces combineren met digitale kennis: de combinatie van high tech en high touch.

[Interview] Ruud van der Linden (StreamOne): 'Publiceren op YouTube en Facebook kan schadelijk zijn voor bedrijven'

11sep 201713:22
  • Media
  • 11278 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • VideoOnline

nieuws StreamOne ontving onlangs een kapitaalinjectie van verschillende investeerders waardoor het nu versneld de internationale ambities kan waarmaken. We spreken met CEO Ruud van der Linden over de ontwikkelingen op de onlinevideomarkt.

[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc biologische kant-en-klaar maaltijden

8sep 201700:02
  • Food-en-retail
  • 15026 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodInterviewStartups

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 113 interviewt de redactie Food&Retail Cor Jansen - oprichter en frisbakken cmo van 'Kooc', nu in samenwerking met Ralph Moorman (op de foto rechts). 'Vergeet wat je weet over kant-en-klaar', adviseert Kooc. Hieraan werkt Jansens team door dagverse biologische maaltijden van hoge kwaliteit in eigen keuken te bereiden en te bezorgen in heel Nederland. Sinds kort ook te koop bij winkelketen Ekoplaza en binnenkort bij onze Zuiderburen. Kooc brandt van ambitie.

TUI, Kras en Vliegwinkel.nl over op conversiepad attributie

7sep 201715:20
  • Online
  • 10736 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MarketingautomationBuyingcycleCustomer Journey

nieuws Voor veel e-commerce bedrijven wordt volledig performance based adverteren steeds interessanter, zeker nu het mogelijk is om verschillende touchpoints binnen een conversiepad te belonen. Ook TUI, Kras en Vliegwinkel.nl zijn inmiddels gestart met het gebruik van Real Attribution. Hiermee is het voor hen mogelijk publishers eerlijker te belonen en het relevante affiliatebestand uit te breiden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business