Een irritante pr-aanpak... die werkt

23aug 201711:33
  • Content
  • 10522 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • ContentStrategie

nieuws Creatief strateeg Sid de Koning van Het PR Bureau is nogal snel geïrriteerd. Toen hij een aantal jaar geleden een boek over creativiteit las, kwam hij erachter dat die irritatie een doeltreffende manier is om te komen tot strategische concepten. Sindsdien gebruikt hij zijn irritatie in zijn werk. Met succes. Sid vertelt ons hoe hij dit doet.

Blokker directeur Heesen stapt op

22aug 201716:52
  • Food-en-retail
  • 11443 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Personalia

nieuws Blokker-directeur Rob Heesen heeft zijn werkzaamheden voor Blokker per direct stopgezet. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, ceo van Blokker Holding. Meijer zal de rol van algemeen directeur Blokker BV naast zijn rol als ceo van het moederconcern vervullen.

MarketingTribune goes Content Marketing World USA

22aug 201709:19
  • Content
  • 16133 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieContent

nieuws Dat contentmarketing een hot item is in Nederland is weinig nieuws, niet voor niets besteedt MarketingTribune in samenwerking met Platform Content er een volledig nummer (eind augustus) aan. Maar ook over de grens is het onderwerp veelbesproken; in de tweede week van september is Cleveland, Ohio namelijk het toneel van het Content Marketing World 2017. Naar CMWorld komen naar verwachting 4.000 (content)marketingprofessionals uit meer dan vijftig verschillende landen tezamen om inspiratie op te doen voor hun contentmarketingstrategie voor het komende jaar. Ook MarketingTribune-redacteur Lucas Boon stapt samen met veel leden van Platform Content in september in het vliegtuig naar Cleveland om daar ter plekke de laatste ontwikkelingen te volgen. Tijd om vast voor te beschouwen.

Nieuwe privacywetgeving vereist radicale koerswending

21aug 201712:18
  • Online
  • 13629 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Privacy

nieuws Bedrijven moeten zich vanaf volgende jaar mei volledig houden aan de General Data Protection Regulation (GDPR). Niet zomaar een nieuw regeltje, maar privacyregulering met verstrekkende gevolgen. De mogelijke consequenties voor bedrijven die daar niet op anticiperen, bestaan onder andere uit een grote achterstand op de concurrentie en hoge boetes. Dat besef leeft nog onvoldoende onder marketeers en de creatieven waar zij mee samenwerken volgens Director Data&Insights bij Yourzine Riens Koopman. Hij pleit daarom voor de aanname van een Data Protection Officer. ‘Als je nog niet bent begonnen dan is de hoogste tijd om nu meteen in actie te komen.'

Meisterplayer integreert Yospace voor omzeilen ad blockers

18aug 201711:15
  • Online
  • 25097 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenContentVideo

nieuws Meisterplayer heeft Yospace SDK op server-side geïntegreerd. De Yospace-integratie biedt digitale uitgevers die Meisterplayer gebruiken de mogelijkheid om advertenties naadloos in video content toe te voegen die ad-blockers op gebruikersapparatuur omzeilt.

Evi van Lanschot nieuwe sponsor van beachvolleybalsters Meppelink en Van Gestel

17aug 201700:03
  • Sponsoring
  • 16096 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingEndorsementBrandingSponsorshipSport

nieuws Evi van Lanschot is de nieuwe sponsor van het beachvolleybalteam bestaande uit Madelein Meppelink en Sophie van Gestel. Samen gaan zij van 16 augustus tot en met 20 augustus 2017 naar het EK Beachvolleybal in Letland. De sponsorovereenkomst is officieel begin deze maand gestart en loopt tot en met de Olympische Spelen in 2020. Het Evi-logo was eind juli al te zien op de kleding tijdens het WK in Wenen. Hier leverden de dames een knappe prestatie door de knock-out-fase te halen.

[Onderzoek] Investering in marketing automation verbetert B2B-marketing prestatie

16aug 201711:57
  • B2b
  • 9458 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Lead basedOnderzoekMarketingautomation

nieuws Act-On Software heeft vandaag samen met Econsultancy een vergelijkend onderzoek gepubliceerd over de staat van B2B marketing automation in Noord Amerika en Europa. Meer dan 350 B2B marketeers in Noord Amerika en Europa werden ondervraagd over marketing automation. De studie onthult een verband tussen investering in marketing automation en business prestatie. Het is 24 procent waarschijnlijker dat marktleiders marketing automation gebruiken en bijna twee derde van deze organisaties gebruikt marketing automation technologie, in vergelijking tot 50 procent mainstream bedrijven.

Terre des Hommes schiet met scherp via Sales Cloud

15aug 201711:10
  • Online
  • 24565 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • SalesProducten en dienstenMarketingautomationCRM

nieuws CRM is misschien niet het meest sexy onderwerp binnen het marketingspectrum, maar het is indien goed ingericht wel een conversiekanon. Die ervaring heeft marketingmanager van Terre des Hommes Sander Hanenberg met Salesforce. Zo wist de kinderhulporganisatie het behoud van zijn bestaande klanten significant omhoog te stuwen. ‘We zijn minder geld kwijt en behalen veel betere resultaten met Sales Cloud ten opzichte van ons vorige CRM-pakket.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business