Nima minor Marketing populair in mbo-onderwijs

25sep 201711:43
  • B2b
  • 1353 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Geen tag

nieuws Een fors aantal mbo-opleidingen start met het aanbieden van de Nima minor Marketing. Vanaf jaar 3 kunnen de leerlingen het Nima Examen afleggen. Inmiddels hebben 12 mbo-onderwijsinstellingen zich aangesloten bij Nima. Deze scholen bieden jaarlijks het Nima Examen aan. In de eerste helft van 2017 hebben ruim 1.000 leerlingen het Nima Examen afgelegd en heeft ruim 60 procentvan hen een officieel Nima Diploma behaald. Dit diploma is opgenomen in zowel het Nima Diplomaregister als in het openbare register MyCareer.

Dr. Martens promoot 'original icons' op stations

25sep 201710:49
  • Media
  • 2072 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenCampagnesReclameOutdoor

nieuws Met een prominente stationsbranding bij JCDecaux begeleidt Dr. Martens de Rotterdamse ov-reiziger naar het perron van station Beurs. Met als uiteindelijke bestemming natuurlijk de eigen winkel op de Lijnbaan. De 'original icons' van Dr. Martens zijn zo deze herfst niet te missen voor de Rotterdamse metroreiziger.

Tweede Perry flagshipstore gepland in Utrecht

25sep 201710:14
  • Food-en-retail
  • 2478 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStrategie

nieuws In het eerste kwartaal van 2018 opent Perry de deuren van haar tweede flagshipstore volgens het nieuwe winkelconcept in hartje Utrecht. In april 2016 maakte de Sport & Adventure retailer een doorstart onder de vleugels van JD Sports Plc. en in december 2016 opende Perry haar gloednieuwe flagshipstore aan de Kalverstraat in Amsterdam. Ook werd eind 2016 de geheel vernieuwde website en shop app gelanceerd. Na een periode van afslanken heeft het aantal Perry winkels een stabiel punt bereikt.

Zorg van de Zaak langer hoofdsponsor van FC Utrecht

25sep 201709:38
  • Sponsoring
  • 2622 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SamenwerkingMaatschappijSponsorshipVoetbal

nieuws Zorg van de Zaak, een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg en FC Utrecht hebben hun sponsorovereenkomst opengebroken en verlengd tot medio 2020. Zorg van de Zaak is ook de komende drie seizoenen hoofd- en shirtsponsor van de club uit de Domstad.

Winkelleegstand loopt terug naar ruim 7 procent

22sep 201711:25
  • Food-en-retail
  • 18020 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkMarketing

nieuws De winkelleegstand is het afgelopen jaar teruggelopen naar 7,4 procent: een daling van 0,9 procent. Dit becijfert Dynamis Vastgoedconsultants in haar jaarrapport. Uit de analyse van het vestigingsgedrag van bestaande en nieuwe retailformules blijkt volgens Dynamis dat de regiofunctie van middelgrote gemeenten minder wordt. Daardoor is ‘een minder omvangrijke winkelstructuur afdoende om te voorzien in de behoefte van de consument en de retailer’, stelt het rapport 'Sprekende Cijfers Winkelmarkten 2017'.

Dutch Marketing Awards 2018 open voor nominaties

22sep 201709:09
  • B2b
  • 12712 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws Het duurt nog even , maar op 29 maart 2018 zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt nu al opgeroepen door de mede-organisator van het evenement: Beroepsvereniging NIMA.

[interview Ondernemer 115] Frans Story - algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels

22sep 201700:02
  • Food-en-retail
  • 9524 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStorytellingInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 115 interviewt de redactie Food&Retail: Frans Story, algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels en uit dien hoofde nauw betrokken bij de sales- en marketingactiviteiten. De markt voor hoorzorg in Nederland is bijzonder te noemen. Dit komt volgens Story met name door de grote rol van de zorgverzekeraars bij het bepalen van de prijs. En door prijsvechters die soms -naar eigen zeggen- ‘gratis’ aanbieden. Not done voor Van Boxtel. Hoe boek je dan je sales- en marketingsucces in je 64 winkels?

Jeroen van Hove en Steve Brown innoveren 180 Kingsday

21sep 201712:52
  • Bureaus
  • 12056 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclamePersonaliaInnovatieStrategie

nieuws 180 Kingsday gaat extra inzetten op data en innovatie. Om dit te bewerkstelligen heeft het reclamebureau twee experts op deze terreinen aangetrokken: Steve Brown stapt in als Content & Innovation Director, samen met de van TBWA\Helsinki afkomstige Data & Insights Strategist Jeroen van Hove.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business