Marketeers adverteren via Google DoubleClick op Facebook
- B2b
- 22 okt 2013 @ 12:36
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - InteractieVerkoop
- 22 okt 2013 @ 12:36
- Redactie B2B
Online-adverteren, geliefd onder B2B-ers met een over het algemeen wat beperkter marketingbudget (TNS Nipo raamt dat de bulk der vakgenoten tot 1 ton jaarbudget beheert, red.), wordt binnenkort weer iets gemakkelijker, nu Google reclame gaat verkopen op Facebook. Marketeers die hun reclamebudgetten via Google/DoubleClick beheren, kunnen hun uitingen over een paar maanden zien verschijnen op Facebook. Het gaat hier om de FBX, het real time trading-gedeelte van de profielensite.
DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook. Adverteerders bieden een x-bedrag om hun reclames te sturen naar systemen die zijn aangesloten via DoubleClicks Bid Manager. Binnenkort behoort daar dus ook Facebook toe. Wie het hoogste biedt op een bepaalde groep van gebruikersprofielen mag zijn uiting plaatsen. Dit proces is geheel geautomatiseerd en vindt in fracties van seconden plaats.
Social wederverkoper
'Facebook profiteert hiervan omdat de deur open zet voor meer reclamemakers. Googles Bid Manager wordt niet enkel een volwaardiger systeem, maar het bedrijf krijgt ook zicht op hoeveel adverteerders betalen bij Facebook', meldt Erwin Boogert op Emerce. 'De Facebook Exchange is een reclamesysteem dat cookies plaatst in de browser van gebruikers. Zodra ze de profielensite bezoeken, kan hen reclame worden getoond die past bij het soort sites dat men eerder bezocht.' Nederlandse B2B marketing via Facebook is nog klein, vanwege het bereik van het social medium en FBX, het real time trading-gedeelte van de profielensite, wordt Facebook echter steeds interessanter. Ook met andere verkoopvormen wordt gepionierd. Recentelijk startte de BAS Group, eigenaar van MyCom, Dixons en iCentre de mogelijkheid voor ondernemers om per 2014 zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group. (PvWK)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing