Marketeers adverteren via Google DoubleClick op Facebook

Marketeers adverteren via Google DoubleClick op Facebook
  • B2b
  • 22 okt 2013 @ 12:36
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieVerkoop

Online-adverteren, geliefd onder B2B-ers met een over het algemeen wat beperkter marketingbudget (TNS Nipo raamt dat de bulk der vakgenoten tot 1 ton jaarbudget beheert, red.), wordt binnenkort weer iets gemakkelijker, nu Google reclame gaat verkopen op Facebook. Marketeers die hun reclamebudgetten via Google/DoubleClick beheren, kunnen hun uitingen over een paar maanden zien verschijnen op Facebook. Het gaat hier om de FBX, het real time trading-gedeelte van de profielensite.

DoubleClick Bid Manager krijgt een aansluiting op de Facebook Exchange (FBX), waardoor adverteerders via hun Googlesysteem reclame kunnen inkopen op Facebook. Adverteerders bieden een x-bedrag om hun reclames te sturen naar systemen die zijn aangesloten via DoubleClicks Bid Manager. Binnenkort behoort daar dus ook Facebook toe. Wie het hoogste biedt op een bepaalde groep van gebruikersprofielen mag zijn uiting plaatsen. Dit proces is geheel geautomatiseerd en vindt in fracties van seconden plaats. 

Social wederverkoper
'Facebook profiteert hiervan omdat de deur open zet voor meer reclamemakers. Googles Bid Manager wordt niet enkel een volwaardiger systeem, maar het bedrijf krijgt ook zicht op hoeveel adverteerders betalen bij Facebook', meldt Erwin Boogert op Emerce. 'De Facebook Exchange is een reclamesysteem dat cookies plaatst in de browser van gebruikers. Zodra ze de profielensite bezoeken, kan hen reclame worden getoond die past bij het soort sites dat men eerder bezocht.' Nederlandse B2B marketing via Facebook is nog klein, vanwege het bereik van het social medium en FBX, het real time trading-gedeelte van de profielensite, wordt Facebook echter steeds interessanter. Ook met andere verkoopvormen wordt gepionierd. Recentelijk startte de BAS Group, eigenaar van MyCom, Dixons en iCentre de mogelijkheid voor ondernemers om per 2014 zelf Facebookwinkels te openen en zo geld te verdienen als ‘social wederverkoper’ voor BAS Group. (PvWK)

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken