Spil Games ceo verwerpt de 30 seconden commercial
- B2b
- 15 okt 2013 @ 13:28
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 15 okt 2013 @ 13:28
- Redactie B2B
'Hoe vang je de aandacht van een bezoeker op internet?' Die vraag is urgent, nu steeds meer adverteerders hun geld van tv naar online sluizen en daar nu 30 seconden online-commercials neerzetten, op platforms en in games. Erik Goossens, ceo van multinational in games Spil Games, pleit op een live interview met MarketingTribunes Peter van Woensel Kooy, vandaag bij NIMA The Case 2013 in de Meervaart, voor een nieuwe aanpak.
'De werkelijkheid van online marketing', dat is vandaag de kwestie bij de NIMA-bijeenkomst The Case. Zoals de dagvoorzitter opent: 'vroeger was het think before you speak, nu is het: Google before you Tweet'. Keynote-speaker Erik Goossens van Spil Games vertelt over het turbulente 10-jarig bestaan van zijn spelbedrijf online, dat (gratis) bereik kocht door domeinnames als Spelletjes.nl en Jeux.fr in alle landen te kopen en daar duizenden spellen achter te hangen. Daar zijn intussen sites als GGG.com, A10 en Zibbo.com aan toegevoegd. Alleen GGG.com lokt als tussen de 40 en 60 miljoen kijkers per maand. Punt van aandacht: adverteerders willen daar tussen staan. Steeds meer adverteerders sluizen hun geld van tv naar online en zijn daar nu 30 seconden online-commercials aan het neerzetten, op platforms en in games. Ook bij Spil Games. 'Dat kan beter', vindt Goossens. Het denken over online communicatie moet op de schop (zie video-interview). Spil Games verkoopt alle advertentieruimte via exchanges en krijgt soms 2000 biedingen per seconde op een positie. Het bedrijf heeft hiervoor geen verkoper of mediabureau meer nodig, vertelt Goossens. Daarnaast pleit hij voor meer begrip van Android, aandacht voor oprukkende Kindl van Amazon en goedkope tablets van andere merken dan Apple. (PvWK)
Meer info: http://www.spilgames.com
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing