[video] Unilever opent Marketing en Innovation hub in Rotterdam

[video] Unilever opent Marketing en Innovation hub in Rotterdam
  • B2b
  • 17 okt 2013 @ 13:40
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

De opening van de nieuwe en spectaculaire Europese Marketing & Innovation hub op Weena 455 door Unilever, moet de Europese business en innovatie van de multinational stimuleren, leiden tot meer service aan Europese consumenten, customers en 'societies', zo sprak gister ceo Paul Polman (foto). De hub blijkt een indrukwekkende brand experience center, erboven zitten kantoren die ook geheel in sfeer van de Unilever-topmerken zijn gebracht. MarketingTribune had de eer als enig vakblad de opening bij te mogen wonen.

Ruim 500 internationale medewerkers, de belangrijkste handelspartners en enkele VIPS, zoals burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam en het Koninklijk Concertgebouworkest, beide betrokken bij de ceremonie, waren bijeengekomen voor deze 'grand opening'. Volgers van MarketingTribune zagen gisteravond al als eerste de eerste exclusieve openingsbeelden vanaf het Weena 455 via onze Twitterstream (@MTribune). In 1 jaar is het voormalige hoofdkantoor dat stamt uit 1992 totaal verbouwd. Op de begane grond is nu een imposant experience center aangelegd, waarin de verschillende Unilever-merken op spectaculaire wijze worden belicht. De ruimte is bedoeld voor intern gebruik. In de Rexona fitnesszaal kunnen medewerkers zich in het zweet werken met uitzicht op en uitleg over het Rexona-portfolio, er is een Lipton Ice-plein, Zwitsal-curve en er staat "de ideale supermarkt", uiteraard supernetjes van onderste tot bovenste schap gevuld met Unilever-waar. Medewerkers kunnen hier bovendien leren over nieuwe media, over elkaars business cases, een broodje eten of al dan niet met externe hulp nadenken over nieuwe merken en productinnovatie. Deze laatste afdeling was overigens gisteravond gesloten, omdat de handvol externe relaties ook weer niet alles hoeven te weten.

People planet profit
'We live in a market where consumers make carefully considered choices. It is therefore crucial to maximize the breakthrough insights, the innovative solutions and the capabilities we have to compete even more effectively in the market. We also need to accelerate innovation. We have delivered some impressive new products that excite consumers – products like Unox Soup in Brick, Magnum 5-kisses, Robijn Deep Clean and Axe Apollo. We want to get them to consumers more quickly', sprak Jan Zijderveld, President Europe Unilever. Na zijn peptalk, de dankwoorden van Ahmed Aboutaleb, burgemeester Rotterdam en een muzikaal intermezzo sprak ceo Paul Polman de genodigden toe, waarvan hieronder een exclusieve impressie. Polman, baas van 173.000 Unilever-werknemers wereldwijd, een van de grootste internationale adverteerders en eindverantwoordelijk voor  €50 miljard aan sales in 2012, memoreerde de geschiedenis van het gebouw en prees de korte bouwtijd, die van een 'Aziatische snelheid' getuigt.

Nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden
Die bouwtijd viel op aan het Weena, een kantoorgebied dat al jaren een eindeloze bouwput lijkt. Deze nadert nu ook zijn voltooiing, zo werd beloofd. Polman benadrukte nog eens Unilevers bijzondere duurzaamheidsstrategie en dacht dat deze nieuwe hub een impuls kan geven aan groei op de moeizame Europese markt. 'The creation of the European Marketing & Innovation hub will lead to broad and diverse development opportunities for Unilever employees across the functions, building a great destination of choice for talent across Europe. Weena is now home to 600 people from 35 countries representing the diverse nature of Unilever’s business.'
Na Polmans woorden nam een DJ het over en werd druk genetwerkt, geproefd en gespeeld met elkaars producten in het glanzend nieuwe 'Brand House' aan Weena 455. (PvWK)



Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken