Naturalis wint Nickelodeon Grote Reclame Prijs voor beste kidscommercial van het jaar!
- B2b
- 23 apr 2014 @ 17:17
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Reclame
- 23 apr 2014 @ 17:17
- Redactie B2B
Na een spannende ontknoping is Naturalis de winnaar geworden van de Nickelodeon Grote Reclame Prijs 2013 voor beste kidscommercial van het jaar. Tijdens een awardceremonie op de Multichannel Conference in de Jaarbeurs Utrecht, werd Naturalis door de kinderjury, een vakjury en de kinderen in het land uitgeroepen tot winnaar. Naturalis wint hiermee een kijkerspanel-onderzoek en 100 GRP’s, in te zetten op de zender Nickelodeon.
De commercial ‘Tientje voor T-rex’ is de favoriet van zowel de kinderjury, de vakjury als de kinderen in Nederland. De motivering uit het juryrapport: 'De T-rex, met zijn grappige stem en onhandige gedrag, bepaalt het positieve oordeel van kinderen. De commercial zit vol visuele humor. De combinatie tussen 'echt en animatie' spreekt de doelgroep sterk aan. De populaire kinderheld Freek Vonk trekt de aandacht en brengt de boodschap goed over.'
Jurering Nickelodeon Grote Reclame Prijs
De kinderjury bepaalde via een voorselectie, welke acht commercials er uiteindelijk in de finale kwamen. In de finale bepaalden de kinderjury, een vakjury en kinderen in het land wie de uiteindelijke winnaar is geworden.
‘’Welke commercial valt het meest in de smaak bij kinderen en wat maakt die commercial goed?‘’
Om deze vragen te kunnen beantwoorden stelde Nickelodeon in samenwerking met jongerencommunicatiebureau YoungWorks een kinderjury samen. De kinderjury is voorbereid op het beoordelen van de inzendingen door het volgen van een media- en reclamewijsheidtraining. Tijdens de training bepaalden de kinderen met elkaar op welke factoren ze de commercials zouden beoordelen. Op basis van deze factoren werden alle commercials getoetst. Deze factoren waren: grappig, interessant, duidelijk, origineel, eerlijk, en mooi gemaakt.
De beste commercials verschenen op de website www.grotereclameprijs.nl, waar alle Nederlandse kinderen op hun favoriet konden stemmen. Het eindoordeel van de kinderjury, een speciale vakjury en de stemmen van het publiek hebben geleid tot de uiteindelijke winnaar, Naturalis.
Verantwoordelijkheid nemen
Nickelodeon is een autoriteit op het gebied van kindertelevisie. Met de Nickelodeon Grote Reclame Prijs wil de zender verantwoordelijkheid nemen voor het niveau van kinderreclames. De kinderjuryleden krijgen een training in reclame- en mediawijsheiden, een rondleiding achter de schermen bij Nickelodeon en kijken mee bij een opname van een televisiecommercial.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing