Pure Storage haalt 225 miljoen dollar op
- B2b
- 24 apr 2014 @ 14:27
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Verdienmodellen
- 24 apr 2014 @ 14:27
- Redactie B2B
Pure Storage, de aanbieder van all-flash enterprise storage, heeft een Serie F-financieringsronde afgesloten die 225 miljoen dollar heeft opgeleverd en die de totale waarde van het bedrijf heeft verhoogd naar meer dan 3 miljard dollar. Met deze nieuwe financieringsronde komt het totaalbedrag dat het bedrijf tot nu toe heeft binnengehaald op 470 miljoen dollar. Deze middelen zullen worden gebruikt voor de doorlopende versnelling van de marktstrategie en voor de internationale uitbreiding van het bedrijf via continu groeiende investeringen in techniek, verkoop, marketing en samenwerking met partners.
De ronde bestond onder meer uit bijdragen van eerdere openbare investeerders zoals T. Rowe Price Associates, Inc. en Tiger Global, en van een nieuwe investeerder, Wellington Management Company. Ook de eerdere durfkapitaalinvesteerders Greylock Partners, Index Ventures, Redpoint Ventures en Sutter Hill Ventures namen deel aan deze ronde.
‘Deze financiering en waardering van 3 miljard dollar is een nieuwe mijlpaal voor Pure Storage’, aldus Scott Dietzen, CEO van Pure Storage. ‘Ja, we versterken onze gezondheid hier verder mee en het is de meest opvallende groei van onze business tot nu toe. Maar ook het potentieel van een all-flash array kost hierdoor minder dan een mechanische schijf. Anno 2014 zou niemand meer mechanische schijven moeten kopen voor het draaien van databases of virtuele machines. Onze extra financiering zorgt ervoor dat veel meer bedrijven de vertienvoudigde snelheid en de stroombesparingen van Pure Storage-opslag zullen krijgen. Samen met onze topinvesteerders en -partners heeft Pure een uitstekende positie ingenomen voor langetermijnonafhankelijkheid, en uiteindelijk voor het spelen van een leidende rol op de enorm concurrerende storage markt, die nu is aanbeland op het punt waar we de mechanische opslag achter ons gaan laten.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing