Sail verlengt samenwerking en kiest voor nieuwe koers
- B2b
- 18 apr 2014 @ 09:50
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Strategie
- 18 apr 2014 @ 09:50
- Redactie B2B
Stichting SAIL Amsterdam, Niehe Media/ACE Concepts & Events en Havenbedrijf Amsterdam NV gaan gezamenlijk de organisatie van de komende edities van SAIL vormgeven en gaan hiertoe een nieuw samenwerkingsverband aan.
Van 19 tot en met 23 augustus 2015 wordt SAIL voor de negende maal georganiseerd. Sinds 1975 is SAIL uitgegroeid tot het grootste nautische evenement van Nederland. SAIL Amsterdam 2015 krijgt een nieuwe opzet met als doel een nog breder publiek aan het evenement te verbinden. 'De traditionele opzet van de Tall Ships in de IJhaven met diverse kleine en grotere evenementen in de directe omgeving hiervan, vroeg mede voor de continuïteit om vernieuwing. We willen een sterkere verbondenheid van de stad en de haven creëren. Maar we hebben ook de ambitie om het evenement nog boeiender te maken voor jongeren. Daarom heeft de Stichting SAIL Amsterdam, onder leiding van onze directeur Mitra van Raalten, samen met Niehe Media/ACE Concepts & Events een nieuw concept voor SAIL Amsterdam 2015 ontwikkeld. Met Niehe Media/ACE Concepts & Events en Havenbedrijf Amsterdam, nautisch partner van het eerste uur, is besloten om dit concept ten uitvoer te brengen in een nieuwe organisatie', aldus Arie Jan de Waard, voorzitter van de Stichting SAIL Amsterdam.
Nieuwe opzet
SAIL Amsterdam 2015 wil een totaalbeleving voor alle bezoekers realiseren. “Wij verwachten met de nieuwe opzet een groots evenement neer te zetten waar alle bezoekers van SAIL Amsterdam 2015 en de stad met de Noordzeekanaal gemeenten trots op zijn. Zo is er, midden tussen het indrukwekkende nautische erfgoed, elke avond een uniek cultuur en entertainment programma, zijn er diverse (live) radio en tv uitzendingen en is het onze wens om meer nog dan bij vorige edities ook het MKB en de kunst- en cultuurinstellingen bij SAIL te betrekken”, aldus Erwin van Lambaart namens Niehe Media/ACE Concepts & Events.
‘Voor ons als Havenbedrijf Amsterdam is SAIL een fantastisch evenement, waarbij voor ons de combinatie van historie samenvloeit met onze huidige activiteiten. In de nieuwe opzet, waarbij ook ruim aandacht wordt besteed aan innovatie en duurzaamheid, biedt SAIL het publiek een uitgelezen kans om kennis te maken met zowel de historie als de huidige scheepvaart en zo ook met de haven van Amsterdam’, aldus Dertje Meijer, CEO Havenbedrijf Amsterdam NV.
Samenwerkingsverband
Stichting SAIL Amsterdam blijft de hoeder en organisator van de kern van SAIL: de aanwezigheid van de Tall Ships, het varende erfgoed en de ondersteuning daarvan. Daarmee zet de stichting haar jarenlange traditie onverminderd voort. Het nieuwe samenwerkingsverband van de Stichting Sail Amsterdam, Niehe Media/ACE Concepts & Events en Havenbedrijf Amsterdam NV wordt verantwoordelijk voor de exploitatie van het evenement rondom de kern. Erwin van Lambaart is de beoogd directeur van het samenwerkingsverband en brengt de expertise op het gebied van events, media, kaartverkoop en sponsoring namens Niehe Media/ACE Concepts & Events in. Mitra van Raalten blijft de algemeen directeur van de Stichting SAIL Amsterdam en vertegenwoordigt ook de stichting in het samenwerkingsverband. Het Havenbedrijf Amsterdam brengt haar expertise op het gebied van nautische veiligheid, financiën en organisatie in.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing