CM Groep neemt KPN Callfactory over
- B2b
- 24 jul 2014 @ 13:08
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 24 jul 2014 @ 13:08
- Redactie B2B
Mobiele dienstverlener CM neemt alle activiteiten over van SMS-dienstverlener KPN Callfactory. Met deze overname zet CM een belangrijke stap in de consolidatie van SMS-dienstverleners in Nederland.
Geschiedenis
KPN Callfactory ontstond na het zogenaamde Henny Huisman-syndroom waarbij het landelijke telefoonnetwerk werd platgelegd na overbelasting. In 1988 riep presentator Huisman 6 miljoen kijkers tijdens de Soundmixshow op om telefonisch te stemmen op hun kandidaat. Een miljoen mensen volgden dat advies op waarna het landelijke netwerk bezweek.
Callfactory zet werk voort
CM zet Callfactory voort als handelsnaam binnen CM. Callfactory is van oudsher een echt bel- en IVR-bedrijf, een toepassing die KPN vanaf 2011 fasegewijs afstootte. CM wil de Interactive Voice Response (IVR)-toepassingen weer bij Callfacory terugbrengen. De kennis binnen Callfactory blijft behouden: de medewerkers gaan mee in de overname. Ook de dienstverlening naar de klanten van Callfactory blijft behouden.
Strategie
De overname van Callfactory is onderdeel van een consoliderende strategie binnen de Nederlandse, maar ook de Belgische, Franse en Britse mobile messagingmarkt. De basis voor die strategie werd in 2007 gelegd waarna 10 zowel Nederlandse als Belgische bedrijven aanhaakten bij of opgingen in CM. Zo ging het Belgische MobileWeb onlangs op in CM Telecom België.
Jeroen van Glabbeek, CEO van CM: 'De overname van Callfactory is een belangrijke stap voor CM. KPN Callfactory heeft een grote aantrekkingskracht op de mobiele markt en grote bedrijven. Callfactory is het eerste en tevens grootste bedrijf dat zich specialiseerde in telefoondiensten en IVR. Dat willen we weer terugbrengen naar Callfactory. Mede door de overname van Callfactory verwachten we een omzetgroei van 55 naar 66 miljoen euro dit jaar.'
De overname biedt Callfactoryklanten de gelegenheid te kiezen uit een breder aanbod in producten en diensten. Bovendien kunnen zij nu gebruikmaken van innovaties op het gebied van het versturen van app pushnotificaties, mobile payments, hosting en CM’s Network Operations Center (NOC) dat dag en nacht te bereiken is voor ondersteuning en monitoring.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing