Europresto toont prijzen van concurrent in webshop
- B2b
- 18 jul 2014 @ 07:39
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 18 jul 2014 @ 07:39
- Redactie B2B
Europresto, de nieuwe prijsvechter op de B2B markt voor kantoor, magazijn en werkplaatsartikelen, heeft prijsvergelijkingen bij duizenden producten geplaatst. De keuze om de prijzen van de concurrenten te plaatsen, is gemaakt om Europresto’s claim ‘25-50% goedkoper dan andere generalisten’, voor klanten met één muisklik te bewijzen.
Het aantal prijsvergelijkingen zal de komende maanden verder opgevoerd worden. Uiteindelijk zal het overgrote deel van het assortiment van 30.000 producten in de webshop Europresto.nl prijsvergelijkingsbuttons bevatten. In eerste instantie zullen de producten van Europresto’s vijf directe concurrenten (Manutan/Overtoom, Viking, Vink Lisse, Staples/Office Center, Schäfer shop) vergeleken worden.
Prijstransparantie
Ook in het communicatiebeleid van Europresto spelen prijsvergelijkingen een rol. Vergelijkende reclame vormt een belangrijk onderdeel van huidige en toekomstige campagnes. Volgens directeur Van Gageldonk is dit een logische gevolg van de reeds bij de start van Europresto gemaakte strategische keuze voor prijstransparantie. Een vrij opmerkelijke beslissing in een markt waar prijzen traditioneel erg hoog zijn als gevolg van extreme marges.
25-50% goedkoper
Europresto is begin 2014 van start gegaan als leverancier van artikelen voor kantoor, magazijn en werkplaats. Met een assortiment van 30.000 producten uit voorraad leverbaar, een hoog serviceniveau en een prijsniveau dat 25-50% lager ligt dan klanten gewend zijn, heeft de nieuwkomer binnen een half jaar een stevige marktpositie bemachtigd.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Schäfer shop
- Staples
- Office Center
- Overtoom
- Vink Lisse
- prijsvergelijkingen
- concurrenten
- Europresto
- Manutan
- webshop
- Viking
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing