Europresto toont prijzen van concurrent in webshop

Europresto toont prijzen van concurrent in webshop
  • B2b
  • 18 jul 2014 @ 07:39
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Europresto, de nieuwe prijsvechter op de B2B markt voor kantoor, magazijn en werkplaatsartikelen, heeft prijsvergelijkingen bij duizenden producten geplaatst. De keuze om de prijzen van de concurrenten te plaatsen, is gemaakt om Europresto’s claim ‘25-50% goedkoper dan andere generalisten’, voor klanten met één muisklik te bewijzen.

Het aantal prijsvergelijkingen zal de komende maanden verder opgevoerd worden. Uiteindelijk zal het overgrote deel van het assortiment van 30.000 producten in de webshop Europresto.nl prijsvergelijkingsbuttons bevatten. In eerste instantie zullen de producten van Europresto’s vijf directe concurrenten (Manutan/Overtoom, Viking, Vink Lisse, Staples/Office Center, Schäfer shop) vergeleken worden.

Prijstransparantie
Ook in het communicatiebeleid van Europresto spelen prijsvergelijkingen een rol. Vergelijkende reclame vormt een belangrijk onderdeel van huidige en toekomstige campagnes. Volgens directeur Van Gageldonk is dit een logische gevolg van de reeds bij de start van Europresto gemaakte strategische keuze voor prijstransparantie. Een vrij opmerkelijke beslissing in een markt waar prijzen traditioneel erg hoog zijn als gevolg van extreme marges.

25-50% goedkoper
Europresto is begin 2014 van start gegaan als leverancier van artikelen voor kantoor, magazijn en werkplaats. Met een assortiment van 30.000 producten uit voorraad leverbaar, een hoog serviceniveau en een prijsniveau dat 25-50% lager ligt dan klanten gewend zijn, heeft de nieuwkomer binnen een half jaar een stevige marktpositie bemachtigd.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken