Coworking verhoogt omzet en creativiteit
- B2b
- 18 aug 2014 @ 10:46
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkOnderzoek
- 18 aug 2014 @ 10:46
- Redactie B2B
Werken vanuit coworking clubs wint bij ondernemers aan populariteit. En terecht; uit een studie van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) blijkt dat 25% van de respondenten concreet klussen en samenwerkingsverbanden uit hun coworking club haalt. Ivo Sweep, eigenaar van coworking club Deskowitz, ziet dit verschijnsel nog sterker bij ‘zijn’ ondernemers: 'Onderzoek onder onze leden laat zien dat meer dan 70% met andere ‘Deskowitzers’ zaken heeft gedaan.'
De ondervraagden in het onderzoek van de EUR geven aan dat hun productiviteit, omzet en creativiteit flink omhoog is gegaan sinds zij zich aansloten bij een coworking club. Waarom deze stijging bij de ondernemers van Deskowitz zo sterk is, licht Sweep toe: 'Netwerken gaat bij Deskowitz heel natuurlijk: door het dagelijkse contact tussen onze members maar ook omdat Deskowitz veel events organiseert.' Zo wordt interactie tussen Deskowitzers, die in diverse disciplines werkzaam zijn, nog meer gestimuleerd, vertelt Sweep. 'Met de events genereren we niet alleen gezelligheid voor onze members, ook concrete business.'
Vernieuwende concepten
Onderzoeksbureau Panteia vond uit dat 80% van de ondernemers ook innovatiever is dankzij hun coworking club. Bij Deskowitz zijn inderdaad veel bijzondere en vernieuwende concepten ontstaan: zoals iLost, het online platform voor gevonden voorwerpen, Doen Legal (dat onlangs een landelijke innovatieprijs won) en het veel in media verschenen BrightNL (een geheel nieuw pensioenplatform voor ondernemers).
Kleurrijke community
Sweep is een pionier in het coworking concept; in 2011 richtte hij Deskowitz op, inmiddels huist het op twee A-locaties in Amsterdam: aan het Museumplein en naast de Dam. Deskowitz is geen vastgoedproject, maar echt een concept voor ondernemers. Sweep: 'Ons hoogste doel is niet het vullen van zoveel mogelijk gebouwen, maar het creëren van bijzondere werkomgevingen waar onze members zichzelf en elkaar maximaal kunnen inspireren om hun ambities waar te maken. Ondernemers zijn zeer tevreden met ons concept; hoewel onze abonnementen flexibel zijn is het verloop bij Deskowitz laag. Dit is mede te danken aan de inspirerende en kleurrijke community die de members zelf vormen.'
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing