'Gezond klantenbestand geeft economisch vertrouwen'
- B2b
- 20 aug 2014 @ 08:25
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekZakelijk
- 20 aug 2014 @ 08:25
- Redactie B2B
Bedrijfsinformatiespecialist Graydon heeft een grootschalig sales- en marketingonderzoek gedaan naar de sector zakelijke dienstverlening in de Benelux. Daaruit blijkt onder meer dat sinds de economische crisis maar liefst 82 procent van de zakelijke dienstverleners extra belang hecht aan een gezond klantenbestand. 'Dit geeft vertrouwen voor een economisch herstel', zegt Mark Beekman, Group Marketing Director bij Graydon.
Vertrouwen zakelijke dienstverlening stijgt met 35%
Aan het grootschalig sales- en marketingonderzoek van Graydon namen 90 zakelijke dienstverleners deel. Zij geven belangrijke inzichten op het vlak van markt- en sectorontwikkelingen. 'Uit ons onderzoek blijkt dat 65% van de sector de markt vandaag als positief ervaart', zegt Mark Beekman. 'Dat is een goed signaal, want het betekent een stijging met 35% ten opzichte van 2013.' Andere positieve signalen zijn dat 53% van de zakelijke dienstverleners dit jaar economische groei verwacht, dat 57% van hen kansen ziet om zich meer internationaal te gaan profileren en dat 25% nieuw personeel wil aanwerven.
Werven van gezonde zakenpartners prioriteit
Uit het onderzoek blijkt verder dat de economische crisis impact heeft gehad op de manier waarop zakelijke dienstverleners vandaag omgaan met zakenpartners. '82% van hen geeft aan dat zij het werven van louter financieel gezonde bedrijven belangrijk tot zeer belangrijk vindt', zegt Beekman. 'Dat bedrijven op zoek gaan naar stabiele, financieel gezonde leveranciers en afnemers, geeft vertrouwen voor een economisch herstel. Het toont ook aan dat heel wat ondernemers vandaag het opbouwen van duurzame relaties prefereren boven quick wins bij zakenpartners die zij eigenlijk niet kennen.'
Inventieve marketing- en salesaanpak
Tot slot geeft 71% van de zakelijke dienstverleners aan het voorbije jaar wijzigingen te hebben doorgevoerd aan het marketing- en salesbeleid. 'Opvallend hierbij is wel dat de helft van alle respondenten zegt dat hun budget voor marketing en sales niét is verhoogd. Nieuwe technologieën, zoals CRM-systemen en prospectdata tools, stellen B2B-bedrijven in staat hun niche doelgroepen te bereiken op het juiste moment op de juiste plaats. Dat bedrijven niet langer blind met hagel schieten, maar verstandiger met hun marketingbudget omgaan, leidt tot minder spam en betere conversies. Dit is een win-winsituatie voor de doelgroep én de aanbieder.'
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing