Pimsessie: Accountability en rendement binnen Marketing (6 gratis kaarten!)

Pimsessie: Accountability en rendement binnen Marketing (6 gratis kaarten!)
  • B2b
  • 22 aug 2014 @ 10:30
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kennissessie

Op dinsdag 2 september organiseert PIM een kennissessie over accountability en rendement binnen marketing. Tijdens deze sessie worden onder andere drie succescases gedeeld. Als partner van Platform Innovatie in Marketing mag MarketingTribune exclusief 6 kaarten weggeven.

Als partner van Platform Innovatie in Marketing mag MarketingTribune exclusief 6 GRATIS kaartjes weggeven. Gebruik hiervoor actiecode: a21342-169 op het aanmeldformulier - wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Accountability wordt steeds belangrijker. Marketeers hebben hier in het verleden veel moeite mee gehad. Dit kwam enerzijds omdat veel marketeers niet veel affiniteit met cijfers hadden en ook dat met name effecten van offline media moeilijk te meten te waren. Echter door digitalisering wordt het steeds gemakkelijker om effecten te meten. Met name effecten op de verschillende niveaus binnen de funnel. Door meer kennis te hebben van accountability zullen marketeers ook serieuzer genomen worden binnen de organisatie. Er komen steeds meer instrumenten op de markt om effecten te meten van campagnes. Niet alles leidt direct tot omzet, slechts een klein deel. Echter het grootste effect komt op termijn. Immers niet iedereen heeft direct een bepaald product nodig. Ik ben zelf groot voorstander om marketing uitgaven als investeringen te zien en niet als kosten.

In de themasessie wordt uitgebreid op dit vraagstuk ingegaan. De laatste inzichten op het gebied van accountability worden behandeld en een aantal gastsprekers laten zien hoe zij hiermee aan de slag gaan.

Martijn Laar, Marketing Accountability bij Rabobank Utrecht trapt de sessie af. De bankenwereld en de Rabobank zijn volop in beweging. Nieuwe regels, maatschappelijke gebeurtenissen en publiciteit die marketeers niet kunnen sturen, hebben effect op het merk, de klantbeleving en de business. Martijn Laar zal aangeven hoe de afdeling Marketing op deze ontwikkelingen heeft gereageerd. Welke campagnes, events, online- en coöperatieve initiatieven zijn ingezet en hoe hebben die de belangrijkste KPI’s beïnvloed?

Michiel van Watering is auteur van het boek Marketing Kassa. Michiel neemt ons mee door de wereld van accountability en modeleren in Marketing. Hij legt uit hoe marketeers weer zeggenschap krijgen over het marketing budget en de te volgen koers. Een must voor degene die gelooft in het nut van marketing ROI en ook voor degene die nog niet overtuigd is dat accountability een essentieel onderdeel is/wordt van Marketing en Sales.

Mark Appel van Exact Online vertelt over de marketing machine die een uitstekende basis biedt om de gewenste groei te realiseren. Mark legt op een herkenbare en praktische wijze uit waar de Exact marketing organisatie op dit moment staat en wat de key thema’s zijn voor de komende jaren.

De avond wordt afgesloten met Eelco van den Hoek van De Nederlandse Energiemaatschappij.
Sinds kort is de organisatie in staat om nog vóór de start van marketingacties het effect te kwantificeren door middel van prognoses en klantwaarde/gedrag.

Aanmelden voor de themasessie kan hier

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken