Buma en het Nederlands Film Festival werken samen

Buma en het Nederlands Film Festival werken samen
  • B2b
  • 23 sep 2014 @ 08:25
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkEvenement

Buma en het Nederlands Film Festival (NFF) gaan samenwerken om meer aandacht te krijgen voor het Nederlandse filmproduct en de muziek die daarin een essentiële rol speelt. Muziek in films en het belang daarvan staat centraal tijdens deze editie, en zal in de toekomstige programmering een blijvend onderdeel vormen van een breder NFF.

Het NFF biedt haar bezoekers een uitgebreid muziekprogramma met de NFF Soundtrack Show, live uitvoeringen door grote orkesten, Q&A’s met prominente componisten van filmmuziek, concerten en nog veel meer.

Volgens directeur Frank Helmink van Buma Cultuur is deze samenwerking logisch. 'Tijdens NFF is de hele filmindustrie in Utrecht. Muziek is een uitermate belangrijk onderdeel van een film. Dat wordt nog wel eens vergeten. Alleen daarom is het goed dat er tijdens een festival als het NFF aandacht is voor de componisten van deze filmmuziek.'

Willemien van Aalst, directeur van het NFF: 'Muziek bepaalt voor een belangrijk deel het succes van een film. Het verdient de aandacht die wij er tijdens deze en toekomstige edities aan geven. Met Buma kunnen wij de krachten bundelen om deze producten van Nederlandse bodem meer bekendheid en draagvlak te geven.'

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken