BUX lanceert casual trading app
- B2b
- 15 sep 2014 @ 11:16
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Apps
- 15 sep 2014 @ 11:16
- Redactie B2B
Voor iedereen die de wereld van Wall Street en de AEX fascinerend vindt, maar werd tegengehouden door de complexiteit van aandelenhandel, is nu BUX gelanceerd. BUX is een ‘casual trading app’: een app die beleggen eenvoudiger, toegankelijker en vooral ook leuker dan ooit maakt. Een gebruiker die BUX op z’n smartphone installeert is binnen drie minuten aan het handelen, met virtueel of met echt geld. En dat zonder te struikelen over jargon, ingewikkelde cijfers en moeilijke grafieken.
Casual trading?
BUX biedt iets nieuws op het gebied van online trading: de app combineert het beleggen zoals men gewend is bij een reguliere online broker met elementen van ‘casual games’, zoals Candy Crush of Clash of Clans. ‘Casual Trading’ noemen ze dat. De makers van de BUX app zijn erin geslaagd het handelen in aandelen zeer eenvoudig te maken: begrijpelijke, leerzame en leuke artikelen helpen de BUX-er te begrijpen wat er speelt op de markt, waarna men vervolgens kan kiezen: gaat het aandeel van bijvoorbeeld Adidas, Netflix, ING, Apple of Louis Vuitton omhoog of omlaag?
Nick Bortot, voormalig bestuurslid van BinckBank en oprichter / CEO van BUX: 'Vroeger hoorde beleggen bij de wereld van het corporate bedrijfsleven. Maar tegenwoordig zijn het juist de disruptieve technologiebedrijven zoals Netflix en Facebook die de dienst uitmaken op de beurs. Doordat die bedrijven een enorme impact hebben op ons dagelijkse leven geloven we bij BUX dat er meer mensen dan ooit tevoren geïnteresseerd zijn in die wereld. Met BUX kunnen mensen die wereld beter gaan begrijpen, door er op een superlaagdrempelige manier in te beleggen.'
Fun in finance
Bij BUX begint iedereen eerst met funBUX, een virtuele munteenheid. Daarmee kan de gebruiker de volledige app gratis leren kennen. Beleggen met echt geld doet de BUX-er door in de app over te stappen naar seriousBUX. Dat kan al met een inleg van 50 euro, waarmee men vervolgens handelt tegen de laagste transactiekosten in Nederland, vanaf 35 eurocent. Wie het traden uiteindelijk echt in de vingers heeft kan het in de zogenaamde BUX Battles opnemen tegen vrienden of andere BUX-ers.
'Bij BUX doen we alles anders: we zien beleggen als een spannend spel waarbij oefening kunst baart, in plaats van een manier om van geld snel meer geld te maken. En er werken bij BUX geen bankiers, maar gamers, techies en creatieven – types die je doorgaans niet tegenkomt bij een financiële instelling. Na jaren van pessimisme willen we met BUX het plezier weer terugbrengen in de financiële wereld', aldus Bortot.
De app is gratis te downloaden in de Apple App Store.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing