Canon organiseert eigen onderwijsweek
- B2b
- 22 sep 2014 @ 09:51
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - EvenementKennissessie
- 22 sep 2014 @ 09:51
- Redactie B2B
Tijdens de Nationale Onderwijsweek van 29 september t/m 3 oktober organiseert Canon een eigen onderwijsweek: Kijk op Onderwijs. Hiermee wil Canon focussen op één van hun belangrijkste klantengroepen en hen iets extra’s teruggeven, geheel in lijn met Canon’s marketingstrategie gericht op customer centricity, waarbij de klant centraal wordt gesteld.
De Canon Kijk op Onderwijs week bestaat uit meerdere evenementen en activiteiten voor verschillende doelgroepen binnen het onderwijs, waaronder ICT, Facility, Inkoop en Marketing- en Communicatieprofessionals.
Het vergroten van studiesucces en -rendement met marketing
Voor dit evenement gericht op marketing- en communicatie professionals, is gekozen voor een centraal thema: Het vergroten van studiesucces en –rendement met marketing.
Tijdens deze dag komen onder andere de volgende vragen aan bod:
• Kan segmentatie in het onderwijs leiden tot meer studiesucces en – rendement?
• Welke rol neemt de afdeling marketing en communicatie om op basis van beschikbare data zowel de student als de opleiding en de faculteit te adviseren?
• Hoe zorgt marketing ervoor dat de juiste student bij de juiste studie start?
Wij vroegen Rosemarie Moonen, Consultant Marketing & Teamleider, Dienst Marketing & Communicatie van Fontys Hogescholen naar de verantwoordelijkheid van marketing binnen het onderwijs en het nut van segmentatie:
Tot waar reikt de verantwoordelijkheid van marketing binnen het onderwijs?
‘De verantwoordelijkheid van marketing houdt niet op bij de poort van de onderwijsinstelling. Natuurlijk ligt voor de poort een stevige taak. Maar omdat de subsidiëring vanuit de overheid ook bepaald wordt door propedeuse- en diplomarendement is het behouden én zo mogelijk nominaal door het programma leiden van klanten evenzo van groot belang. Aandacht voor de studeerbaarheid van programma’s is dus echt een must.’
Wat is het nut van segmentatie in het onderwijs?
‘Dé student bestaat niet. Ieder heeft zijn eigen achtergrond, mogelijkheden, motivaties, twijfels. Allemaal belangrijk omdat in geval van onderwijs de klant het product niet alleen consumeert, maar ook voor een groot deel zelf mee vormgeeft. Weet hebben van de verschillen en daarop inspelen maakt de samenwerking tussen onderwijsorganisatie en klant kansrijker. One size fits all gaat niet op in het onderwijs, in ieder geval niet als de doelstelling is om het rendement van studiesucces te vergroten.’
Rosemarie Moonen zal spreken tijdens de bijeenkomst Kijk op Onderwijs | Het vergroten van studiesucces en –rendement op dinsdagmiddag 30 september bij Canon in Den Bosch. Hierbij delen succesvolle organisaties hun kennis en ervaringen zodat professionals deze kunnen inzetten bij hun onderwijsinstelling. Canon nodigt alle onderwijsprofessionals van harte uit om Kijk op Onderwijs bij te wonen. Meer informatie en inschrijven via www.canon.nl/kijkoponderwijs.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing