Graydon verrassende binnenkomer op de WUA!-ranking
- B2b
- 18 sep 2014 @ 08:02
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 18 sep 2014 @ 08:02
- Redactie B2B
WUA! heeft bedrijfsinformatiespecialist Graydon beloond met een 13e plaats op haar ranking van 100 beste websites van Nederland. Het is voor het eerst dat Graydon deze ranking haalt en de resultaten bevestigen de nieuwe koers die het bedrijf is gaan varen. Graydon werd door de Web Performance Score beloond voor de vindbaarheid, look & feel, de goede navigatie en haar aanbod. Graydon behaalt hiermee de hoogste notering van de B2B en financiële dienstverlening bedrijven.
Van kredietrapporten naar business intelligence: vruchten van de transitie
Het is voor het eerst dat WUA! Graydon opneemt in de ranking van 100 beste websites van Nederland. Deze opmerkelijke prestatie is een rechtstreeks gevolg van de transitie waarin Graydon zich momenteel bevindt. Onder leiding van CEO Marcel van Es transformeert Graydon van traditioneel databedrijf naar een moderne business intelligence specialist waarbij de focus continue ligt op innovativiteit en business intelligence. Innovatie start bij de manier waarop Graydon de markt benadert.
Een bron van informatie en inspiratie
Mark Beekman, Group Marketing Director, geeft aan dat traffic en conversie niet de primaire doelstellingen zijn van de site. 'Graydon heeft de ambitie om het beste antwoord te zijn op de vraag van de klant. Of dit nu een betalende klant is of niet.'
De Graydon website onderscheidt zich naast een rustig design en makkelijke navigatie vooral door een zeer groot aanbod aan actuele content die de bezoeker helpt betere beslissingen te nemen. Of het nu gaat om dagelijkse blogs over wat er speelt binnen de markt, of om brancheonderzoeken, white papers of tips voor het bedrijfsleven: het bedrijf plaatst dagelijks gratis content voor haar lezers.
Beekman hierover: 'Door onze doelgroep constant te voorzien van zeer relevante, gratis informatie over financiële en economische trends en ontwikkelingen in hun markt of sector, kunnen zij goed geïnformeerd beslissingen nemen. Veel van onze klanten werken op management- of directieniveau en hebben niet altijd tijd om naar dit soort informatie op zoek te gaan. Wij proberen die daarom op één locatie aan te bieden, op een toegankelijke manier.'
Alles begint met goede vindbaarheid
Saskia van Nieuwenhuizen, Group Online en Content Manager bij Graydon: 'We hebben het afgelopen jaar keihard gewerkt aan een nieuwe site, waarbij er een enorme effort is gegaan naar zowel de Look & Feel, als naar de optimalisatie van onze SEO en de content op de site. Uiteindelijk begint alles met goede vindbaarheid. Hierbij hebben we flink geïnvesteerd in uitstekende mensen én in state-of-the-art intelligence tools die ons hierbij kunnen helpen. Het is dan ook goed om te zien dat onze inspanningen direct resultaat hebben. Daarnaast legt het meteen de lat hoog voor volgend jaar om nóg beter te gaan scoren.'
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing