MKB weinig vertrouwen in Kabinetsplannen
- B2b
- 18 sep 2014 @ 08:19
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 18 sep 2014 @ 08:19
- Redactie B2B
De achterban van MKB Collectieven, de grootste collectieve inkooporganisatie van Nederland met meer dan 100.000 aangesloten ondernemers, heeft weinig vertrouwen in de gepresenteerde kabinetsplannen tijdens Prinsjesdag.
Er is vooral veel steun voor start-ups en innovatieve ondernemers, maar niet voor de ondernemers die al jaren aan het zwoegen zijn om het hoofd boven water te houden in het huidige economische klimaat. Adrienne van Veen, directeur van MKB Collectieven over de aangekondigde maatregelen om het MKB te steunen: 'Wij spraken veel MKB’ers na Prinsjesdag. Ze hebben weinig vertrouwen in hetgeen is aangekondigd. Nog geen 7% heeft er vertrouwen in dat het volgend jaar eenvoudig zal worden om als ondernemer aan krediet te komen.'
MKB Collectieven heeft de afgelopen maanden het aantal nieuwe deelnemers aan haar collectieven bijna zien verdubbelen. Adrienne van Veen: 'Het langdurig uitblijven van reëel perspectief op omzetgroei brengt ondernemers ertoe om hun vaste lasten opnieuw te bekijken. Hierbij ziet men dat de inkoopcontracten vaak een probleem vormen. Wij als MKB Collectieven streven ernaar om zoveel mogelijk van de (administratieve) handelingen die hiermee gemoeid zijn bij de ondernemer weg te halen doordat we collectieve inkopen. De ondernemer heeft het al druk genoeg met het in leven houden van zijn bedrijf.'
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing