Nieuwe uitgever restaurantgids SpecialBite
- B2b
- 27 okt 2014 @ 09:05
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 27 okt 2014 @ 09:05
- Redactie B2B
SpecialBite heeft een nieuwe uitgever. De restaurantgids wordt overgenomen door HBMEO en Della Con Montagne. Beide bedrijven gaan de bestaande gids uitbouwen tot een internationaal platform.
Totaalbeleving
De hoofdredactie van het culinaire platform wordt gevormd door Hans van de Meeberg en Vincent van Dijk, die beiden al 13 jaar restaurants 'spotten' voor SpecialBite. Zij gaan de restaurantgids nieuw leven inblazen. Van Dijk: 'Een gids die een keer per jaar op papier verschijnt past niet meer bij deze tijd van spannende pop-upconcepten, guerrilla-dining en vaak wisselende restaurantconcepten. We willen van SpecialBite weer een gids maken die je als eerste informeert over de meest bijzondere restaurants. Scherp, kritisch en actueel. Geen reviews van bezoekers, maar een strenge selectie door professionals. Het gaat niet alleen om het eten, maar meer over de totaalbeleving.'
Hotspots
'SpecialBite gaat niet alleen restaurants, maar ook bars, hotels en foodconcepten belichten. We gaan ons vizier niet alleen op de belangrijkste Nederlandse steden richten, maar ook op de buitenlandse culinaire hotspots als Londen, New York en Hongkong. De doelgroep van SpecialBite reist veel en wil weten wat de restaurants, bars en hotels zijn waar je op dit moment moet zijn. In de belangrijkste eetsteden hebben we inmiddels spotters die ons gaan informeren over de nieuwe aanwinsten. Ook gaan we kleinschalige eetfeestjes organiseren in samenwerking met restaurants en mooie merken.'
Andere behoefte
'We merken ook bij de horeca dat er behoefte is aan een ander type restaurantgids. Er zijn genoeg blogs, reviewsites en kortingsacties. Restaurateurs willen bijzondere dingen organiseren voor een publiek dat geniet van kwaliteit, service en innovatie in plaats van korting. Ook willen zij geïnspireerd worden door trends en nieuwe merken en veel meer experimenteren. Hiervoor gaan wij een platform bieden.'
Veen Media
In 2000 begon SpecialBite als online restaurantgids. Daarnaast verscheen er een jaargids met de 501 meest bijzondere restaurants van Nederland. Sinds 2008 was SpecialBite in handen van Veen Media, de cross-media uitgever van succesvolle titels als Jamie Magazine, Bright, Maarten! en Opzij.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing