Supermarkt helpt omroep met inzamelactie
- B2b
- 18 nov 2014 @ 10:54
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Food
- 18 nov 2014 @ 10:54
- Redactie B2B
In de weken voor Kerst organiseert Omroep West, samen met andere regionale omroepen in Nederland, een grote inzamelactie voor de Voedselbank. In de regio Zuid-Holland noord schiet supermarktketen Hoogvliet met een mooie geste te hulp: alle 37 vestigingen van deze supermarktketen fungeren van 12 december tot 19 december als inzamelpunt.
Hoogvliet
Hoogvliet stelt 37 vestigingen in de regio Zuid-Holland noord open als inzamelpunt voor de actie. In elke vestiging komt op een centrale plek een stelling te staan met actieproducten. De klant kan een of meerdere actieproducten aanschaffen en deze na betaling aan de kassa doneren bij de aanwezige vrijwilligers.
Boodschappenlijstje
In overleg met de Voedselbank is er een boodschappenlijstje opgesteld met producten waar behoefte aan is. Er zijn tien categorieën waarbij de nadruk ligt op lang houdbare producten:
· pasta/rijst/aardappelpuree
· koffie en thee
· soep en sauzen
· groenten in blik
· vlees/vis in blik
· broodbeleg (jam, pindakaas, hagelslag, etc.)
· drinken (limonade, pakken sap, frisdrank, etc.)
· houdbaar zuivel (melk, chocomel, fristi, etc.)
· koek en lekkers (koekjes, chocolade en bakmixen, etc.)
· non-food (tandpasta, wasmiddel, afwasmiddel, douchecrème, etc.)
Actie Samen voor de Voedselbank #vb14
Omroep West organiseert van 8 december tot en met 19 december, samen met alle regionale omroepen in Nederland, de actie Samen voor de Voedselbank. De Voedselbanken in Nederland zorgen wekelijks voor de voedselvoorziening van 85.000 mensen, verdeeld over 35.000 huishoudens. Met name de laatste jaren, als gevolg van de economische crisis, steeg het aantal huishoudens dat een beroep deed op de Voedselbank. In 2013 was deze stijging 30% ten opzichte van 2012. Met deze actie wil Omroep West een oproep doen aan inwoners van de regio om zoveel mogelijk houdbare levensmiddelen te doneren, zodat Omroep West de ruim 4000 huishoudens, die in de regio Zuid-Holland noord afhankelijk zijn van de Voedselbank, kan voorzien van een nieuwjaarspakket. Om de actie meer onder de aandacht te brengen en te verspreiden is er een speciale Twitter hashtag: #vb14.
Op de website is meer informatie te vinden over de actie en hoe men zich kan aanmelden als vrijwilliger.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing