Bol.com ontwikkelt logistieke B2B-service

Bol.com ontwikkelt logistieke B2B-service
  • B2b
  • 23 jan 2015 @ 13:00
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieE-marketing

Bol.com ontwikkelt een logistieke service voor zakelijk verkooppartners: 'Logistiek via bol.com'. Met deze nieuwe service kunnen ondernemers die via bol.com verkopen, hun totale fulfilment uitbesteden voor de orders die zij via bol.com ontvangen.

Bol.com neemt hierbij, naast de orderverwerking en betaling, ook de in- en opslag, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkooppartner over. Deze ontwikkeling helpt partners om hun online verkoop via bol.com verder te verbeteren, maar biedt ook voordelen voor consumenten. Zij kunnen namelijk voor een nog groter deel van het online aanbod rekenen op de bol.com-dienstverlening. Met deze logistieke service voor verkooppartners zet bol.com een stap in zijn ambitie om consumenten online beter te bedienen en e-commerce verder te ontwikkelen. 

De nieuwe service maakt het ook mogelijk om een bestelling die bestaat uit meerdere artikelen, afkomstig van verschillende verkooppartners, als één pakketje te bezorgen bij de klant. Bol.com start binnenkort de logistieke service met een geselecteerd aantal verkooppartners en verwacht begin 2016 de service breed aan te kunnen bieden in Nederland en België. 

Albert Heijn en Etos
Als een verkooppartner gebruik maakt van Logistiek via bol.com krijgt zijn voorraad een plekje in het logistiek centrum van bol.com. Bestelde artikelen worden opgenomen in het reguliere distributieproces van bol.com. Zo kunnen artikelen met een maximale snelheid - binnen 24 uur - thuis bij de klant of bij een bol.com afhaalpunt in een Albert Heijn of Etos-winkel bezorgd worden. Ongeacht bij welke verkooppartner van bol.com de consument heeft gekocht, retourneren gaat altijd via de retourservice van bol.com waarbij retourneren via afhaalpunten ook mogelijk is. De partner blijft de verkopende partij en is met bedrijfsnaam zowel bij de bestelling als bezorging zichtbaar voor de klant. 

Logistieke ondersteuning

Inmiddels hebben al meer dan 12.000 Nederlandse en Belgische ondernemers een verkoopaccount aangemaakt bij bol.com. Eén op de zes bestellingen bij bol.com verloopt in samenwerking met een verkooppartner. Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com, laat in een persverklaring weten: 'Logistiek vormt voor veel bedrijven een drempel om te kunnen voldoen aan de alsmaar groeiende verwachtingen die consumenten hebben door continue ontwikkelingen in de markt. Goede logistiek vergt expertise en vaak hoge investeringen. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag van verkooppartners of wij hen logistieke ondersteuning kunnen bieden. Logistiek via bol.com biedt voor zowel onze klanten als partners grote voordelen. Bol.com kan nog meer artikelen sneller leveren waardoor online kopen voor consumenten nog aantrekkelijker wordt en het aantal verkopen bij onze partners zal stijgen.' 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken