De Persgroep start met online televisie
- B2b
- 26 feb 2015 @ 08:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 26 feb 2015 @ 08:00
- Redactie B2B
De Persgroep Nederland is in samenwerking met 7 Ditches van Ronnie Overgoor gestart met een online televisieserie voor ondernemers: ShopDoc. Met dit initiatief wil de Persgroep het MKB helpen een beeld te schetsen over de veranderende wereld van retail.
De opkomst van eCommerce is voor retailers een grote kans, maar blijkt ook voor velen een grote uitdaging. Het vinden van de juiste balans komt terug in de diverse korte ‘documentaires’ over ShopDoc. Succesvolle ondernemers geven inspiratie en tips aan andere ondernemers.
In ShopDoc worden ondernemers geportretteerd die actief zijn in de retailsector. Zij worden in hun dagelijkse omgeving geïnterviewd over zij hun zaken efficiënt en effectief regelen. Shopdoc is een initiatief van de Persgroep en Ronnie Overgoor, oprichter en eigenaar van het online TV station voor ondernemers 7 Ditches TV, en wordt gepresenteerd door documentairemaker Godfried de Vries. Ondernemers krijgen antwoord op vragen, als: Wat werkt er beter online en in de winkel; hoe ga ik het best om met mijn marketingbudget; welke middelen zet ik in om zichtbaar te zijn en mijn omzet te verhogen?
Strategie
Ronnie Overgoor: 'Door ondernemers in hun dagelijkse omgeving te filmen, wordt een goed en realistisch beeld geschept van wat er bij retailers speelt. De Persgroep kan hiermee haar MKB klanten inspiratie bieden en ze advies geven over hun on- en offline strategie.'
Dialoog
Willem-Albert Bol, Marketing Manager Advertising, de Persgroep Nederland: 'Met ons nieuwe ShopDoc-concept willen we ondernemers prikkelen om meer naar de kansen van digitaal te kijken. Het is evident dat eCommerce veel kansen biedt, maar het moet wel juist ingezet worden. Wij vinden het leuk om de dialoog met de ondernemers hierover aan te gaan.'
Ondernemers als klant
Christel van den Hazel, Directeur Advertising, de Persgroep Nederland: 'De Persgroep heeft, zeker sinds de overname van de regionale Wegener titels, 50.000 ondernemers als klant. Met onze nationale, regionale en lokale merken bedienen wij deze doelgroep zowel in print als digitaal. Bij dat laatste merken wij dat er veel vragen en onduidelijkheden zijn. ShopDoc is een mooie manier om hier aandacht aan te geven.'
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing