Nieuw fotobureau wil verarming fotografie tegengaan
- B2b
- 25 mrt 2015 @ 10:45
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - CreatieOnline
- 25 mrt 2015 @ 10:45
- Redactie B2B
'In een tijd waar fotografieprijzen onder druk staan en waarin databases verstopt raken door een dagelijks bombardement van niet geredigeerd materiaal biedt De Beeldunie een alternatief.' Met deze ronkende zinnen presenteert het nieuwe fotobureau De Beeldunie zich.
Eike den Hertog, oprichter van De Beeldunie: 'Bij De Beeldunie zetten we goede foto’s centraal en bieden deze aan voor een eerlijke, duurzame prijs. We breken daarmee een lans voor de professionele fotograaf. Fotografie begint het kind van de rekening te worden in een periode waarin mediabudgetten slinken. Aan de andere kant is er een sterk visuele maatschappij aan het ontstaan waar het woord ondergeschikt raakt aan het beeld. Wij snappen en erkennen de frustratie van alle partijen en spelen hierop in.'
Kwaliteitsbeeldbank
Door de juiste fotografen en hun oeuvre te selecteren en deze samen te brengen in een kwaliteitsbeeldbank hoopt De Beeldunie hét adres te worden voor kwaliteitsfotografie in Nederland. De Beeldunie is er voor fotografen die zich gespecialiseerd hebben in journalistieke fotografie, dagelijks leven, portret-, straat-, architectuur- of documentaire fotografie.
Topfotografen
Inmiddels hebben 33 van de beste Nederlandse fotografen die erkenning ontvingen van de Zilveren Camera en World Press Photo zich aangesloten. Eind van het jaar verwacht De Beeldunie 75 top fotografen te mogen vertegenwoordigen. Om de exclusiviteit en kwaliteit te waarborgen zal dit aantal ook niet groter worden.
Op dit moment heeft De Beeldunie meer dan 30.000 beelden in de database. Naar eigen verwachting loopt dit aantal op tot 100.000 eind dit jaar. Daarmee hoopt De Beeldunie dan het op twee na grootste algemene fotoagentschap van Nederland zal zijn.
Beeld: Mark van der Zouw / De Beeldunie
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing