Technologische samenwerking bedrijven voor beter milieu
- B2b
- 27 mrt 2015 @ 15:30
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - MVOTechnologie
- 27 mrt 2015 @ 15:30
- Redactie B2B
Zaterdag is het Earth Hour. Het Wereld Natuur Fonds roept niet alleen consumenten, maar ook bedrijven overal ter wereld op om om 20.30 uur een uur lang het licht uit te doen. Het initiatief moet de bewustwording rondom energiebesparing en de vermindering van de koolstofdioxide-uitstoot bevorderen.
Nest wil bedrijven enthousiasmeren om samen te werken aan het besparen van energie en woningen bewuster en veiliger te maken. Met dit doel in het achterhoofd ontwikkelde Nest het Works With Nest programma, waarbij Nest andere bedrijven middels een API de mogelijkheid geeft om hun producten te laten interacteren met de Nest Learning Thermostat of het Nest Protect rook- en koolmonoxide alarm.
Nest geeft een aantal voorbeelden hoe organisaties samenwerken om energie te besparen:
- Door een koppeling tussen de Nest Thermostat en Philips Hue lampen, hoeven consumenten niet meer na te denken of ze lampen nou wel of niet hebben uitgezet. De Nest Thermostat zorgt ervoor dat je Hue-lampen automatisch uitgaan als je het huis verlaat. Geen onnodige energieverspilling dus.
- Samenwerking met LG zorgt ervoor dat wanneer de Nest Thermostat opmerkt dat iemand het huis heeft verlaten, de koelkast overschakelt op de energiebesparende stand. Ook ontvangt de bewoner een alert wanneer hij de LG-oven per ongeluk aan heeft laten staan. Veilig en energiezuinig.
- Wasmachines en drogers van Whirlpool die automatisch overschakelen naar een energiezuinigere modus als je van huis bent, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen?
- August Smart Lock heeft ook nagedacht over energiebesparing samen met Nest. August Smartlock kan de Nest Thermostat op 'Thuis' zetten wanneer je de deur van het slot haalt en je huis meteen laten verwarmen of koelen. En wanneer je je deur op slot draait als je weggaat, zet hij je Nest Thermostat op 'Afwezig' om je te helpen energie te besparen.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing