Adobe verbetert integratie van big data met creatieve content

Adobe verbetert integratie van big data met creatieve content
  • B2b
  • 29 apr 2015 @ 13:25
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens Adobe Summit Europe, de jaarlijkse digital marketing conferentie in Londen, heeft Adobe bekend gemaakt dat Adobe Marketing Cloud geoptimaliseerd is, zodat big data beter geïntegreerd kan worden met creatieve content.

De hoeveelheid digitale content groeit in een ongekend tempo. Adobe’s oplossingen uit de Marketing Cloud bieden merken de mogelijkheid om digitale content in te zetten die de meeste impact heeft. Nieuwe asset management mogelijkheden binnen Adobe Experience Manager (AEM) zorgen ervoor dat organisaties de workflow van ontwerp naar marketing kunnen optimaliseren en sneller kunnen uitrollen. De nieuwe Assets-gedreven dienst voor synchronisatie, het delen en opslaan van content binnen de marketingoplossingen en Creative Cloud. Overige oplossingen omvatten ‘shoppable hotspots’ binnen video-content en nieuwe functionaliteit binnen AEM die Adobe Photoshop CC-bestanden snel omzet in web- en mobiele ervaringen zonder code te gebruiken.

'Adobe is de enige aanbieder die organisaties de mogelijkheid biedt om digitale content te creëren met creatieve tools en deze content vervolgens met een volledig pakket van digitale marketing-technologieën te beheren, leveren en optimaliseren', zegt Brad Rencher, senior vice president en general manager, Digital Marketing Business bij Adobe. 'Adobe bouwt dat voordeel uit door een nog betere integratie te bieden tussen Adobe Marketing Cloud en Creative Cloud.'

Verbeteringen in Adobe Experience Manager zijn:

  • Uniforme asset management: de toekomstige versie van Creative Cloud for enterprise is gebaseerd op het asset management fundament van AEM. Hierdoor kunnen creatieve teams op een eenvoudige en veilige manier samenwerken aan content die gecreëerd is met Adobe’s desktop en mobiele apps en er zeker van zijn dat de assets opgeslagen worden binnen de corporate firewall. De aankomende versie van Creative Cloud for enterprise maakt gebruik van hezelfde asset management fundament (AEM Assets) als Adobe Marketing Cloud, waardoor het eenvoudiger en efficiënter wordt voor creatieve en marketing teams van multinationals om samen te werken. AEM Assets bieden ruim 30 nieuwe innovaties.
  • Eenvoudig synchroniseren, opslaan en delen van content: de nieuwe Assets core service, gebaseerd op gefundeerde mogelijkheden van AEM Assets, is nu beschikbaar voor alle klanten van Adobe Marketing Cloud. Gebruikers kunnen content synchroniseren, opslaan en delen binnen zowel de marketingoplossingen als Creative Cloud. Gebruikers van Adobe Media Optimizer hebben nu bijvoorbeeld direct toegang tot gesynchroniseerde creatieve assets van Adobe’s vraaggestuurde advertising platform. De nieuwe dienst verhoogt de productiviteit, vereenvoudigt workflows en biedt klanten de mogelijkheid om creatieve content direct binnen display- en search-advertentiecampagnes te gebruiken.
  • Maximaliseer de impact van creativiteit binnen marketing: voor het eerst kunnen merken AEM inzetten om Adobe Photoshop-bestanden geschikt te maken om in te zetten voor web- en mobiele ervaringen, waardoor de developer tijd en kosten kan besparen. Hierdoor kunnen marketeers responsive campagnes leveren zonder code te gebruiken, waardoor het proces versnelt en consumenten de beste interacties ervaren op elk device. Een nauwere integratie met Adobe InDesign CC zorgt ervoor dat marketeers direct een link kunnen leggen tussen informatie vanuit digitale assets, zoals prijs, kleur en maat, en InDesign templates, waardoor de creatie van gepersonaliseerde print en digitale catalogi gemakkelijker geautomatiseerd kan worden.
  • ‘Shopping the Look’ was nog nooit zo eenvoudig: Adobe transformeert de manier waarop marketeers consumenten in staat stellen om online te zoeken en aan te kopen. Ongeacht of dit nu via een interactief look-book op een tablet is, een stijlgids in een retail catalogus app, e-mails of een social post. De verbeteringen in AEM maken het mogelijk om ‘hotspots’ toe te voegen aan video’s, waardoor consumenten de producten die voorkomen in de video ook direct tijden het kijken van de video kunnen aankopen door middel van één muisklik. Marketeers kunnen video’s toevoegen die gecreëerd zijn met Adobe Premiere Pro CC. Ook kunnen zij afbeeldingen toevoegen van Photoshop als onderdeel van deze web- en mobiele ervaringen. Ook kunnen zij e-mail campagnes toevoegen door de integratie met Adobe Campaign.
  • Mid-market experience management-oplossing: Adobe heeft het zeer eenvoudig gemaakt voor middelgrote bedrijven om web- en mobiele sites en dynamische media te beheren. Een nieuwe managed services-versie van AEM Sites voorziet middelgrote bedrijven en afdelingen binnen grotere bedrijven van een effectief aanbod om overhead tegen te gaan en responsive websites en andere content te beheren op meerdere platformen die met Creatieve Cloud tools zijn gemaakt. Daarnaast kunnen middelgrote bedrijven met een nieuw AEM Assets software-as-a-service-aanbod al hun Creative Cloud assets beheren, inclusief rijke afbeeldingen en video’s . Deze kunnen zij tevens snel verspreiden via marketingkanalen.

Adobe lanceert tevens nieuwe innovatie in video:

De nieuwe mogelijkheden binnen Adobe Analytics voorzien uitgevers van mogelijkheden om kijkerservaringen beter te monitoren en te beantwoorden door middel van video-content en advertenties tijdens live streams. Video’s die gecreëerd zijn met Adobe Premiere Pro CC kunnen eenvoudig worden overgezet naar Adobe Primetime, het multiscreen TV-platform van Adobe, voor het bereiken van elk verbonden scherm. Met zogenaamde ‘heartbeat’-metingen kunnen uitgevers elke tien seconden data opslaan om toegang te krijgen tot gedetailleerde inzichten in de manier waarop video’s en advertenties worden bekeken en beleefd. Hierdoor krijgen marketeers beter zicht op de prestatie van advertenties, kunnen zij het aantal advertenties aanpassen, de beste timing voor advertenties bepalen en de prestatie van een advertentie benchmarken ten opzichte van de rest van de industrie.

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken