Adidas ziet na moeizaam 2014 omzet weer stijgen
- B2b
- 6 mei 2015 @ 09:43
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - VerkoopZakelijk
- 6 mei 2015 @ 09:43
- Redactie B2B
De eerste drie maanden van dit jaar heeft Adidas een recordomzet geboekt. De reden is de sterke groei in China in combinatie met de zwakke euro. In China steeg de omzet met 44 procent tot 597 miljoen euro. Bestuursvoorzitter Herbert Hainer vindt dat Adidas én Reebok een geweldige ‘momentum’ hebben. Hainer is er trots op hoe snel Adidas uit het dal is gekomen na een moeizaam 2014.
De omzet steeg op jaarbasis met 17 procent naar 4,1 miljard euro, terwijl de omzetgroei tegen constante wisselkoersen 9 procent bedroeg. In de Verenigde Staten steeg de omzet 28 procent. Daarentegen gaf Rusland een omzetdaling te zien van 34 procent. In West-Europa kwam de omzetstijging uit op 11 procent. De nettowinst over genoemde periode is gestegen met 8 procent tot 221 miljoen euro. (Bron: FD)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing