Hoe design het beeld van een merk kan vormen

Hoe design het beeld van een merk kan vormen
  • B2b
  • 28 mei 2015 @ 11:02
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Branding

Maar liefst zeven trends in industriële markten zijn volgens Prof. Dr. Paul Matthyssens van invloed op de rol van branding voor High Tech en andere technologie bedrijven. Tijdens het STEM-congres op donderdag 4 juni over de rol en effectiviteit van branding in (technische) B2B-markten, gaat hij in zijn keynote dieper op deze trends in. Daarnaast belichten een viertal experts diverse aspecten van branding in deze markten, mede aan de hand van praktijkvoorbeelden. Zoals de case van High Tech machinebouwer Lely en de wijze waarop productdesign het beeld over dit merk vorm en inhoud geeft.

‘Design geeft letterlijk vorm aan producten. Maar meer en meer draagt een uitgekiend ontwerp ook de merkwaarden van een organisatie uit’, aldus Stephan Rein – Creative Director bij FLEX/theINNOVATIONLAB. ‘En dit geldt niet alleen voor producten voor consumenten. Ook voor een High Tech organisatie als Lely uit Maassluis, dat agrarische machines bouwt is dit van belang. Daar komt overigens meer bij kijken dan alleen het productontwerp.’

Tijdens het STEM-congres op 4 juni neemt Stephan Rein de deelnemers mee in het totale proces voor de ontwikkeling van een overkoepelende design visie. Maar ook alle andere aspecten die in de praktijk van belang zijn voor een merk-gerelateerde, consistente en strategisch relevante overall ‘Design Language’.

Andere sprekers
Ook de andere sprekers koppelen theorie en praktijk, zodat deelnemers aan het STEM-congres zoveel mogelijk geïnspireerd raken om met de verkregen informatie direct aan de slag te gaan.

Mede-oprichter en partner van reclamebureau Doorrood René Epping helpt ons om van ‘buzzwoord naar strategie’ te komen. Want het hebben van een sterk merk is één, er iets mee doen is een tweede. En juist veel B2B-marketeers worstelen met de vraag hoe branding kan bijdragen aan het verkoopresultaat van hun organisatie.

Dingeman Kuilman van Total Identity Eindhoven geeft vanuit het thema merk & identiteit hands on tips over het positioneren van B2B-bedrijven in design en (visuele) communicatie. Wat zijn de do’s en don’ts? En welke veranderingen zien we om ons heen?

Promovendus Tom Dolkens (Nijenrode Universiteit) doet onderzoek naar de toepassing van B2B branding en de effecten daarvan. Tijdens dit congres doet Tom Dolkens voor de eerste keer publiekelijk opening van zaken over de bevindingen van zijn promotieonderzoek.

Het STEM congres is onderdeel van de Dutch Technology Week, georganiseerd door Brainport Eindhoven, dat van 31 mei tot 6 juni in de regio Eindhoven plaatsvindt.

Wat: STEM-congres 2015: 'Hoe merkwaardig is B2B?!’
Wanneer: donderdag 4 juni van 13:30 tot ca.18:00 uur
Waar: High Tech Campus Eindhoven Hoe duur: € 145,- inclusief netwerkborrel; lezers van MarketingTribune betalen slechts € 85,-!
Internet: www.stem-imc.com/mtlezersaanbod
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken