Hoe design het beeld van een merk kan vormen
- B2b
- 28 mei 2015 @ 11:02
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Branding
- 28 mei 2015 @ 11:02
- Redactie MarketingTribune
Maar liefst zeven trends in industriële markten zijn volgens Prof. Dr. Paul Matthyssens van invloed op de rol van branding voor High Tech en andere technologie bedrijven. Tijdens het STEM-congres op donderdag 4 juni over de rol en effectiviteit van branding in (technische) B2B-markten, gaat hij in zijn keynote dieper op deze trends in. Daarnaast belichten een viertal experts diverse aspecten van branding in deze markten, mede aan de hand van praktijkvoorbeelden. Zoals de case van High Tech machinebouwer Lely en de wijze waarop productdesign het beeld over dit merk vorm en inhoud geeft.
‘Design geeft letterlijk vorm aan producten. Maar meer en meer draagt een uitgekiend ontwerp ook de merkwaarden van een organisatie uit’, aldus Stephan Rein – Creative Director bij FLEX/theINNOVATIONLAB. ‘En dit geldt niet alleen voor producten voor consumenten. Ook voor een High Tech organisatie als Lely uit Maassluis, dat agrarische machines bouwt is dit van belang. Daar komt overigens meer bij kijken dan alleen het productontwerp.’
Tijdens het STEM-congres op 4 juni neemt Stephan Rein de deelnemers mee in het totale proces voor de ontwikkeling van een overkoepelende design visie. Maar ook alle andere aspecten die in de praktijk van belang zijn voor een merk-gerelateerde, consistente en strategisch relevante overall ‘Design Language’.
Andere sprekers
Ook de andere sprekers koppelen theorie en praktijk, zodat deelnemers aan het STEM-congres zoveel mogelijk geïnspireerd raken om met de verkregen informatie direct aan de slag te gaan.
Mede-oprichter en partner van reclamebureau Doorrood René Epping helpt ons om van ‘buzzwoord naar strategie’ te komen. Want het hebben van een sterk merk is één, er iets mee doen is een tweede. En juist veel B2B-marketeers worstelen met de vraag hoe branding kan bijdragen aan het verkoopresultaat van hun organisatie.
Dingeman Kuilman van Total Identity Eindhoven geeft vanuit het thema merk & identiteit hands on tips over het positioneren van B2B-bedrijven in design en (visuele) communicatie. Wat zijn de do’s en don’ts? En welke veranderingen zien we om ons heen?
Promovendus Tom Dolkens (Nijenrode Universiteit) doet onderzoek naar de toepassing van B2B branding en de effecten daarvan. Tijdens dit congres doet Tom Dolkens voor de eerste keer publiekelijk opening van zaken over de bevindingen van zijn promotieonderzoek.
Het STEM congres is onderdeel van de Dutch Technology Week, georganiseerd door Brainport Eindhoven, dat van 31 mei tot 6 juni in de regio Eindhoven plaatsvindt.
Wat: STEM-congres 2015: 'Hoe merkwaardig is B2B?!’
Wanneer: donderdag 4 juni van 13:30 tot ca.18:00 uur
Waar: High Tech Campus Eindhoven Hoe duur: € 145,- inclusief netwerkborrel; lezers van MarketingTribune betalen slechts € 85,-!
Internet: www.stem-imc.com/mtlezersaanbod
- Dingeman Kuilman
- Paul Matthyssens
- Stephan Rein
- branding
- Dutch Technology Week
- Doorrood
- Total Identity Eindhoven
- STEM-congres
- Flex/theInnovationLab
- Nijenrode
- Tom Dolkens
- Willem de Vries
- René Eping
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing