Kwart werknemers mist juiste vaardigheden
- B2b
- 28 mei 2015 @ 13:39
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Onderzoek
- 28 mei 2015 @ 13:39
- Redactie B2B
Bijna een kwart van de werknemers mist nieuwe kennis of vaardigheden die belangrijk zijn om het werk goed te kunnen doen. Werknemers die dit aangeven, zijn minder tevreden, vaker ziek en hebben veel vaker burn-outklachten. Dit blijkt uit de recent gepubliceerde resultaten van de Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden 2014. Volgens het NEA-rapport betreft het hier met name kennis en vaardigheden van technologische en organisatorische aard.
Onder andere in de informatie- en communicatiehoek is relatief veel sprake van ‘kwalificatieveroudering’; daar speelt de snelheid van technologische ontwikkelingen ICT’ers soms parten. Het gebrek aan nieuwe kennis of vaardigheden leeft overigens het minst bij zowel de meest jonge als de meest oude werknemers.
Kwalificatieveroudering
In de Arbeidsmonitor van TNO en CBS is ook een link gelegd tussen kwalificatieveroudering en verzuim. Bij werknemers die nieuwe kennis en vaardigheden zeggen te missen, ligt dit percentage op 4,7 procent. Dat is aanzienlijk hoger dan degenen die up-to-date zijn (3,4%). Daarnaast blijkt dat werknemers met verouderde kwalificaties relatief vaak burn-outklachten hebben en daarnaast zijn zij minder tevreden over hun werk: ruim 12% is zelfs (zeer) ontevreden met het werk. In de Monitor zijn verder actuele resultaten opgenomen over onder meer werkstress, Het Nieuwe Werken en agressie op de werkvloer. (Bron: Customerfirst.nl)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- vaardigheden
- leeftijd
- kwalificaties
- burn-out
- technologie
- werknemers
- Nationale Enquête Arbeidsomstandigheden
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing