Volkswagen voegt Scania en MAN merken samen
- B2b
- 6 mei 2015 @ 13:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Zakelijk
- 6 mei 2015 @ 13:00
- Redactie B2B
De vrachtwagenmerken MAN en Scania worden in een nieuwe holding samengevoegd. Het doel van Volkswagen is om kosten te besparen. Daarnaast moeten de merken beter samenwerken. De merken worden onder gebracht in dochteronderneming Truck & Bus. Volkswagen heeft controlerende belangen in MAN (Duitsland) en Scania (Zweden).
'Door het samenbrengen van onze commerciële voertuigmerken onder één dak kunnen we ons beter richten op de behoeften van de vrachtwagen- en busactiviteiten en daardoor het besluitvormingsproces versnellen', zegt Andreas Renschler, die het nieuwe bedrijf zal gaan leiden in een persverklaring. Zo meldt Het Financieele Dagblad.
Volkswagen heeft ‘last’ van concurrenten Daimler en Volvo. Afgelopen decennium investeerde de Duitse autofabrikant fors in MAN en Scania, maar de gewenste rendementen vallen nog steeds tegen. (Bron: FD)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing