Salesforce introduceert de Sales Wave Analytics App
- B2b
- 25 jun 2015 @ 09:51
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkApps
- 25 jun 2015 @ 09:51
- Redactie B2B
Met de Sales Wave Analytics App van Salesforce kan elke gebruiker een data-analyse direct vanaf zijn smartphone omzetten in gerichte acties. Het bijbehorende platform, Sales Wave Analytics, zorgt bovendien voor gepersonaliseerde templates en historische analyses. Voor zakelijke applicaties blijkt het direct ondernemen van actie naar aanleiding van een data-analyse nog niet zo gemakkelijk. Dit komt dikwijls omdat de analysesoftware niet gekoppeld kan worden aan relevante databronnen of omdat het direct toewijzen van een taak niet mogelijk is. Met als resultaat trage zakelijke beslissingen die ten koste gaan van de bedrijfsresultaten.
Bij veel populaire consumentenapplicaties kan een gebruiker direct actie ondernemen als hij belangrijke informatie heeft verkregen uit grote hoeveelheden data. Denk bijvoorbeeld aan het direct boeken van een ticket naar een vakantiebestemming na een database van vluchten te hebben doorzocht. Zo meldt het persbericht.
Van inzicht naar actie
Met de Salesforce Analytics Cloud, ondersteund door het Wave Platform, is het al langer mogelijk om volledige analyses te maken en te bekijken. Elke werknemer kan vanaf zijn laptop, tablet of smartphone inzicht krijgen in de belangrijkste bedrijfsinformatie. Met de Wave Analytics Apps zet een gebruiker deze inzichten direct om naar gerichte acties, zoals het toewijzen van een taak aan een collega of het maken van een afspraak. De Salesforce Wave Analytics App is de eerste stap in het vergroten van het cloudportfolio van Wave Analytics. Met deze applicatie verbeteren sales managers hun teamprestaties en wordt data direct ingezet om betere resultaten te behalen.
Sales Wave Analytics
De Sales Wave levert de volgende onderdelen:
- Sales Wave Accelerator Templates: in deze vooraf geconfigureerde sales accelerator templates kan alle sales data vanuit Salesforce, van pipeline-management en forecasting tot teamprestaties en kwartaaloverzichten, direct worden bekeken.
- Sales Wave Historical Analysis: met deze functie kunnen sales managers zelf in een handomdraai vanaf elk apparaat een analyse maken van historische gegevens in de database. Hierdoor hoeven ze niet langer te wachten op de resultaten van bedrijfsanalisten.
- Sales Wave Action: volledige sales teams kunnen via de app zelf taken creëren, de uiterste datum voor het sluiten van een deal veranderen en direct de juiste mensen benaderen. Dit levert tijdbesparing op.
Sneller door slim gebruik van data
Het Wave Platform is een verticaal geïntegreerd cloud analyse-platform. Dit platform combineert een dynamische gebruikerservaring met een geïndexeerde zoektechnologie en een high speed query processing engine. Bovendien hoeft de data niet voor een analyse gesorteerd te worden, omdat het Wave Platform beschikt over een schema-vrije architectuur. Hierdoor kunnen alle werknemers op een intuïtieve manier volledige datasets onderzoeken en weergeven in dashboards en grafieken. Data-gedreven bedrijven acteren met het Wave Platform sneller dan hun concurrenten.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Sales Wave Analytics App
- actie
- Salesforce Analytics Cloud
- data
- Cloudportfolio
- Wave Platform
- smarthone
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing