Anonieme websitebezoeker krijgt profiel met Lead Insights
- B2b
- 28 jul 2015 @ 15:34
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - LeadgeneratorIntroductieBig data
- 28 jul 2015 @ 15:34
- Redactie B2B
Het nieuwe product van Graydon ‘Lead Insights’ helpt bedrijven hogere conversie te realiseren Deze online tool maakt het mogelijk om de bedrijven die een zakelijke website bezoeken te identificeren en op basis van hun unieke IP-adressen een compleet bedrijfsprofiel samen te stellen. Met Lead Insights wil Graydon zijn klanten in staat stellen om anonieme B2B-websitebezoekers te converteren naar betalende klanten.
Mark Beekman, Group Marketing Directeur bij Graydon: ‘Uit diverse onderzoeken blijkt dat slechts 4 tot 11 procent van de bedrijven zichzelf kenbaar maakt op een website door bijvoorbeeld een download- of een contactformulier in te vullen. Stel dat je maandelijks 25.000 bezoekers hebt op je website, dan zijn dit 22.250 tot 24.000 anonieme potentiële leads die zomaar verdwijnen. Dat is zonde. En dat is meteen ook de reden waarom Graydon Lead Insights lanceert.’
Koppeling IP-adres en database
Graydon Lead Insights is een tool die een koppeling legt tussen het IP-adres van de B2B-bezoekers van bedrijfswebsites en de Graydon bedrijvendatabase. Hierdoor wordt van elk bedrijf dat een zakelijke website bezoekt een nauwkeurig klantprofiel beschikbaar gesteld met uitgebreide informatie zoals bijvoorbeeld de sector waarin dit bedrijf actief is, de rechtsvorm en de financiële prestaties van het bedrijf ten opzichte van soortgelijke bedrijven in de branche. Ook wordt duidelijk welke pagina’s het bedrijf op de website heeft bezocht en hoe lang het bezoek heeft geduurd.
Meer high quality leads
Beekman: ‘Aan de hand van grafieken wordt deze informatie visueel inzichtelijk gemaakt zodat gebruikers van Lead Insights snel zien waar hun kansen en hun risico’s liggen. Hierdoor kunnen bedrijven hun sales- en marketingprocessen efficiënter inrichten maar meer nog dan dat kunnen ze veiliger zakendoen. Doordat sales en marketing professionals over cruciale bedrijfsinformatie van de B2B-websitebezoekers beschikken, zijn de leads die ze gaan genereren bovendien kwaliteitsvoller waardoor ze meer business kunnen doen tegen lagere kosten.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- website
- profiel
- sales
- bezoekers
- innovatie
- b2b
- IP-adressen
- Graydon
- big data
- Lead Insights
- marketing
- introductie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing