[Onderzoek] Marketeers in UK bang voor IT-revolutie

[Onderzoek] Marketeers in UK bang voor IT-revolutie
  • B2b
  • 7 jul 2015 @ 09:35
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingOnderzoek

Volgens het nieuwe Digital Roadblock Report 2015 van Adobe is bijna de helft van de marketeers (48%) in de UK bang dat ze de ontwikkelingen in hun branche niet kunnen bijhouden. Zestig procent van de respondenten wijt dat aan de technologische ontwikkeling. Maar ondanks hun zorgen ziet 85 procent wel kansen in deze ontwikkeling. Het onderzoek vond twee gebieden waar de technologie de snelheid van de veranderingen bepaalt: allereerst het gebruik van data en inzichten om de marketing activiteiten te volgen. Het tweede hoe marketeers hun doelgroep bereiken waarbij ze (63%) zeggen dat mobile skills vooral belangrijk zijn.

Van de marketeers vindt 73 procent dat zij persoonlijk verantwoordelijk zijn om zich aan te passen en de veranderingen in hun vak bij te houden, en een vergelijkbaar aantal zegt dat ze de nieuwe technologie hoognodig moeten invoeren om succesvol te zijn. Bijna de helft (48%) maakt zich daar zorgen over en 40 procent vindt dat ze de vaardigheden missen om hun vak goed uit te oefenen. Hoewel veel marketeers het op peil brengen van hun vaardigheden belangrijk vinden, vindt 41 procent dat je het ook heel goed kunt leren via experimenteren en trial and error.

Intuïtie en/ of technologie
Verder is meer dan de helft bezorgd dat hun bedrijf de snelheid niet aankan, met een gebrek aan middelen (41%) en opleiding in marketingvaardigheden (30%) als de voornaamste hindernissen op weg naar succes. Hoewel de marketeers in de UK het er algemeen (59%) over eens zijn dat marketing behoefte heeft aan een fundamentele verandering, geloven ze toch dat ze hun beslissingen moeten maken met een mix van intuïtie (55%) en het gebruik van nieuwe technologieën (58%).

Relevant blijven
John Watton, Adobe’s marketing directeur EMEA zegt: ‘Het wordt steeds moeilijker voor marketeers om relevant te blijven als de technologie het vak zo letterlijk een ander gezicht geeft. Ondanks hun zorgen om bij te blijven zijn de marketeers als geheel toch positief over de nieuwe kansen die er ook voor ze ontstaan. Als de tools en de technologie zo snel veranderen is het altijd moeilijk om je vaardigheden in hetzelfde tempo op peil te houden. Marketeers die succes willen hebben moeten dapper zijn, experimenteren, samenwerken met andere afdelingen in hun bedrijven en blijven vertrouwen op hun marketing instinct.’ (Bron: b2bmarketing.net)

Op deze site staat het hele rapport.
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken