Unilever personal care wil Murad huidverzorging overnemen
- B2b
- 6 jul 2015 @ 13:56
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkSalesMerken
- 6 jul 2015 @ 13:56
- Redactie B2B
Unilever heeft een overeenkomst getekend om Murad te verwerven – een leidend klinisch huidverzorgingsmerk. Dit past in de recente reeks acquisities van Dermalogica, Kate Somerville en REN, die samen zorgen voor Unilever’s positionering als belangrijke speler in het prestige segment van persoonlijke verzorging. Murad – opgericht in 1989 in Los Angeles – is het eerste moderne artsenmerk, dat bewezen effectieve producten op de markt wil brengen. Details over de overeenkomst zijn niet vrijgegeven. De overeenkomst moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten.
Dermatoloog, farmaceut en professor aan de UCLA Howard Murad MD ontwikkelde de unieke receptuur voor zijn antioxidanten, ontstekingsremmers en vocht inbrengende crèmes waarmee vrijwel elke huidaandoening bestreden kan worden, van acne tot verouderingsverschijnselen. Murad wordt in de VS gedistribueerd via professionele salons en spa’s als Massage Envy en door gespecialiseerde retailers als Sephora, Ulta en Nordstrom, maar ook door directe verkoop. Het heeft een Europees hoofdkantoor in de UK en het merk is te vinden in meer dan 42 landen, in warenhuizen, apotheken spa’s en salons. Het merk i – met een omzet van 115 miljoen US$ in 2014 - zal worden opgenomen in Unilever’s Prestige divisie, die geheel gewijd is aan selectieve distributie en premium personal care merken.Zo meldt het persbericht.
Holistische wellness
Unilevers CEO Paul Polman zegt: ‘We zijn blij dat we Murad aan ons portfolio van prestige personal care merken kunnen toevoegen. Als gespecialiseerd ‘artsenmerk’ biedt Murad producten voor een gedifferentieerde klinische en holistische wellness omgeving. Het merk heeft een trouwe klantenkring die een uitstekend potentieel biedt voor verdere groei en het vult de merken die we recent verwierven wonderbaarlijk goed aan. We zien uit naar de samenwerking met Dr Murad en zijn team om het merk verder te laten groeien.’
High performance
Dr Howard Murad vult hem aan: ‘We hebben altijd naar mogelijkheden gezocht om nog meer mensen te bereiken met onze boodschap van Inclusive Health en om nog meer levens te verbeteren met onze gerichte high performance producten. Met Unilever kunnen we ons bereik verbeteren en ons merk substantieel laten groeien, en toch trouw blijven aan de principes van waaruit we Murad hebben opgericht. Voor ons ligt een verlichte weg en ik ben enthousiast om samen met Unilever onze producten met de wereld te delen – samen kunnen we iedereen die geraakt wordt door ons merk inspireren om stralend door het leven te gaan.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- overname
- prestige personal care
- medisch
- anti-aging
- dermatoloog
- Unilever
- distributie
- High Performance
- Murad
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing