Unilever personal care wil Murad huidverzorging overnemen

Unilever personal care wil Murad huidverzorging overnemen
  • B2b
  • 6 jul 2015 @ 13:56
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkSalesMerken

Unilever heeft een overeenkomst getekend om Murad te verwerven – een leidend klinisch huidverzorgingsmerk. Dit past in de recente reeks acquisities van Dermalogica, Kate Somerville en REN, die samen zorgen voor Unilever’s positionering als belangrijke speler in het prestige segment van persoonlijke verzorging. Murad – opgericht in 1989 in Los Angeles – is het eerste moderne artsenmerk, dat bewezen effectieve producten op de markt wil brengen. Details over de overeenkomst zijn niet vrijgegeven. De overeenkomst moet nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten.

Dermatoloog, farmaceut en professor aan de UCLA Howard Murad MD ontwikkelde de unieke receptuur voor zijn antioxidanten, ontstekingsremmers en vocht inbrengende crèmes waarmee vrijwel elke huidaandoening bestreden kan worden, van acne tot verouderingsverschijnselen. Murad wordt in de VS gedistribueerd via professionele salons en spa’s als Massage Envy en door gespecialiseerde retailers als Sephora, Ulta en Nordstrom, maar ook door directe verkoop. Het heeft een Europees hoofdkantoor in de UK en het merk is te vinden in meer dan 42 landen, in warenhuizen, apotheken spa’s en salons. Het merk i – met een omzet van 115 miljoen US$ in 2014 - zal worden opgenomen in Unilever’s Prestige divisie, die geheel gewijd is aan selectieve distributie en premium personal care merken.Zo meldt het persbericht.

Holistische wellness
Unilevers CEO Paul Polman zegt: ‘We zijn blij dat we Murad aan ons portfolio van prestige personal care merken kunnen toevoegen. Als gespecialiseerd ‘artsenmerk’ biedt Murad producten voor een gedifferentieerde klinische en holistische wellness omgeving. Het merk heeft een trouwe klantenkring die een uitstekend potentieel biedt voor verdere groei en het vult de merken die we recent verwierven wonderbaarlijk goed aan. We zien uit naar de samenwerking met Dr Murad en zijn team om het merk verder te laten groeien.’

High performance
Dr Howard Murad vult hem aan: ‘We hebben altijd naar mogelijkheden gezocht om nog meer mensen te bereiken met onze boodschap van Inclusive Health en om nog meer levens te verbeteren met onze gerichte high performance producten. Met Unilever kunnen we ons bereik verbeteren en ons merk substantieel laten groeien, en toch trouw blijven aan de principes van waaruit we Murad hebben opgericht. Voor ons ligt een verlichte weg en ik ben enthousiast om samen met Unilever onze producten met de wereld te delen – samen kunnen we iedereen die geraakt wordt door ons merk inspireren om stralend door het leven te gaan.’
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken