Vijf customer experience killers op een rijtje
- B2b
- 31 jul 2015 @ 13:18
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekZakelijkCustomer JourneyKlant
- 31 jul 2015 @ 13:18
- Redactie B2B
Customer experience is de enige manier om je te onderscheiden. Geen (prettige) klantervaring is geen nieuwe business’, waarschuwt klantbelevingexpert Blake Morgan op het platform van Forbes. Ze komt tot vijf ‘customer experience killers’.
1. Als escalaties leidend zijn voor de serieuze omgang met klantenservice
Kom niet pas in actie als leidinggevenden klachten onder de aandacht brengen. In plaats van je concentreren op het redden van de bedrijfsreputatie om de directie te vriend te houden, kun je je beter focussen op het repareren van de interne systemen en processen voor de langere
2. Als de marketingafdeling het customer service team niet betrekt bij social media engagement
Ook al is ‘communicatie’ jarenlang bij marketing ondergebracht, social media is anders. Contactcentermedewerkers weten waar klanten behoefte aan hebben, dus betrek ze er zo vroeg mogelijk bij en maak ze
3. Als je agents niet de vrijheid geeft om uitzonderingen te maken
Klantcontactadviseurs moeten het geregeld doen met weinig training, tools en inspraak. En dat terwijl zij dagelijks in contact staan met jouw grootste aandeelhouders, de klanten! Accepteer dat er een zekere variatie is in de klantinteractie en gun je agents de nodige vrijheid in hun denken en
4. Als je je werknemers niet op waarde schat
De ervaring van medewerkers heeft een immense impact op de ervaring van klanten. Anno nu waarderen klanten een bedrijf op basis van de manier waarop zij zich behandeld voelen. Het is een
5. Als je de leden van het contactcenter niet traint om ‘geweldig’ te zijn
Een gevoel van mentale rijkdom gaat gepaard met gulheid en een zekere mate van medeleven. Breng dit over op jouw klantenservicemedewerkers, zodat zij creatief met alle situaties kunnen omgaan. Ook als een klantvraag slechts zijdelings met een product of dienst te maken heeft. Geef, zonder daar iets voor terug te verwachten. Een enkele keer kan dit zelfs betekenen dat je business naar andere bedrijven moet doorsturen.
(Bron:CustomerFirst)
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing