Afas Software start met b2b-support via WhatsApp
- B2b
- 4 aug 2015 @ 14:37
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - InnovatieZakelijk
- 4 aug 2015 @ 14:37
- Redactie B2B
Afas Software heeft een pilot gelanceerd met WhatsApp als nieuw kanaal voor klantcontact. In eerste instantie wordt WhatsApp als reactiemogelijkheid ingezet, waarbij een e-mail gestuurd wordt naar een kleine groep klanten. Hierbij kunnen klanten via WhatsApp reageren. De ambitie bestaat om dit verder uit te bouwen naar zowel een groter bereik als een actieve inzet: ‘Als blijkt dat de inzet van WhatsApp onder ons klantenbestand succesvol is, bouwen we dit uiteraard verder uit’, aldus Bas van der Veldt, CEO van Afas.
Vaak wordt er binnen b2b-branches voor traditionele communicatiekanalen gekozen, maar juist daar liggen volgens Van der Veldt kansen. ‘Door bijvoorbeeld afspraken is niet iedereen goed bereikbaar via mail en Twitter is niet altijd ideaal vanwege het beperkt aantal tekens. WhatsApp kan dan de uitgelezen mogelijkheid zijn voor snel persoonlijk contact. Daarnaast is ook klant specifieke communicatie mogelijk, door het 1 op 1-contact en de koppeling met ons systeem.’
Proactief klantcontact
De pilot met WhatsApp is onderdeel van een sterkere focus op proactief klantcontact bij Afas Software. Van der Veldt vervolgt: Afas reageert snel en wordt als klantvriendelijk ervaren. In het proactieve contact valt nog winst te halen.’ In het afgelopen jaar is bijvoorbeeld de Afas Adviseur in het leven geroepen; een team van productexperts die gratis de stand van zaken komen controleren en een verbeterplan opstellen. Ook is er sinds kort een customer care-team ontstaan dat op outbound-wijze klanten gaat informeren over belangrijke wijzigingen of verbeteringen. ‘Door proactief informatie te delen om de klant verder te helpen, zorg je ervoor dat klanten meer profijt halen uit hun automatisering en zich kunnen focussen op hun kerntaken. Daar is iedereen bij gebaat.’
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing