NPS Branchemonitor: automotive zet stijgende lijn voort
- B2b
- 25 aug 2015 @ 14:48
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekZakelijkConsumenten
- 25 aug 2015 @ 14:48
- Redactie B2B
Uit een update van de NPS branchemonitor blijkt dat de gemiddelde Net Promoter Score van de automotive in het tweede kwartaal van 2015 verder is gestegen naar 27 procent, een stijging van 16 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar. De twee overige gemeten branches, reizen en retail, laten een daling zien van respectievelijk 13 procent en 6 procent. Wel komt de gemiddelde NPS voor deze branches uit op een positieve score van 25 procent (reizen) en 4 procent (retail). De automotive sloot het jaar 2014 nog af met een gemiddelde NPS van 0 procent en begon 2015 positief met een gemiddelde NPS van +10 procent in het eerste kwartaal.
De NPS binnen de reisbranche was nog nooit zo hoog als tijdens het eerste kwartaal van 2015 (+38%). Echter na twee kwartalen op rij een stijging te hebben laten zien, toont deze branche nu een daling van 13 procent naar een gemiddelde NPS van +25 procent . Overigens nog altijd één van de hoogste scores sinds de start van de NPS Branchemonitor. De daling die de retail sinds het derde kwartaal van 2014 heeft ingezet, zet ook in het tweede kwartaal van 2015 verder door. Met een gemiddelde NPS van +4 procent bevindt de score zich weer op hetzelfde niveau als exact twee jaar geleden.
NPS branchemonitor
NPS is een graadmeter van loyaliteit, voorspeller van groei en indicator voor klanttevredenheid. Met slechts één getal is duidelijk hoe een organisatie ervoor staat. Dit getal is gebaseerd op het antwoord op één vraag: ‘Hoe waarschijnlijk is het (op een schaal van 0 tot 10) dat je deze organisatie zou aanbevelen bij vrienden, familie of collega’s, naar aanleiding van het contactmoment?’ Hoe hoger het getal, hoe positiever.
Mystery guests
Sinds januari 2011 legt Store Support bij een groot deel van haar onderzoeken en metingen de NPS van de mystery guest vast. In totaal bevat de branchemonitor 43.044 beoordelingen. Hiervan zijn 31.873 metingen specifiek uitgevoerd binnen de hierboven beschreven branches. Deze branches zijn gewend om te werken met de NPS. Hoewel dit onderzoek een groot aantal metingen bevat, zijn de uitkomsten van het onderzoek slechts indicatief. Store Support werkt aan het verbeteren van klantbeleving middels mystery guest-onderzoek in Nederland.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
- Retail
- Store Support
- klantbeleving
- eerste kwartaal 2015
- mystery guests
- onderzoek
- automotive
- reizen
- NPS
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing