PostNL helpt MKB met gratis advies over dm-acties

PostNL helpt MKB met gratis advies over dm-acties
  • B2b
  • 26 aug 2015 @ 11:29
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-mailmarketingKlantenserviceActivatie

Veel MKB ondernemers willen inspelen op de verbeterde economische situatie en de aantrekkende vraag. Ze willen reclame maken, maar weten vaak niet wat de slimste inzet van middelen is voor direct meer klanten in de winkel of webshop, meer omzet, een bestand vol nieuwe klanten of het behouden van een klantenkring. Daarom gaat PostNL de komende twee weken MKB ondernemers helpen met hun reclame-uitingen.

Ondernemers kunnen via heteffectvandirect.nl twee weken lang gratis een reclame-uiting, bijvoorbeeld een banner, flyer, kaart, brief of e-mail uploaden. DM experts van PostNL beoordelen de inzendingen op effectiviteit en geven vervolgens concrete en praktische tips. Daarnaast maken de ondernemers kans op een PostNL reclameactie op maat ter waarde van 750 euro.

Mooie cijfers detailhandel
Ludo Voorn, directeur marketing PostNL: ‘Recent heeft het CBS mooie cijfers bekendgemaakt over de detailhandel. In juni 2015 is 4,7 procent meer omgezet dan vorig jaar. Dit betekent dat de consument weer geld uitgeeft aan kleding, drogisterij- en woninginrichtingsartikelen. MKB ondernemers willen hier terecht op inspelen, maar hebben vaak net dat ene zetje of inzicht nodig. Een effectieve reclame-uiting stimuleert het winkelbezoek. Wij hebben jarenlange ervaring, om met de juiste combinatie van middelen zoals mailings, folderacties, e-mailings of Facebook advertenties direct tussen de ogen en in het hart van de klant te komen. Deze expertise willen wij met de MKB Reclamecheck graag delen met ondernemers. Zodat zij meer klanten naar de winkel of webshop halen, meer omzet genereren of hun klantenkring weten te behouden.’

DM zet aan tot actie
Gepersonaliseerde mailings worden goed ontvangen. Ruim de helft (56%) herinnert zich de boodschap uit de direct mail. De gemiddelde leesduur is 2,2 minuut. Gemiddeld heeft 15 procent van de ontvangers na een week actie ondernomen. Een boodschap via de e-mail (E-DM) wordt het beste geopend om 10 uur ’s ochtends en 7 uur ’s avonds. Ruim 43 procent opent de E-DM op een mobiele telefoon of tablet. Voorn: ‘Een aansprekende boodschap of een call-to-action in een DM is dus zeer belangrijk. Een pakkende reclame-uiting zorgt voor meer omzet of klanten in de winkel. Vooral het combineren van middelen zoals bijvoorbeeld een fysieke DM met een E-DM kan voor een nog beter effect zorgen.’

Inspiratie
Vanaf 25 augustus tot en met 4 september 2015 kunnen ondernemers via heteffectvandirect.nl een reclame-uiting uploaden. PostNL weet welke DM acties werken en wil deze kennis graag delen met MKB ondernemers. Met de whitepaper ‘effectieve reclametips’ biedt PostNL ondernemers inzicht en inspiratie om een DM actie op een andere manier in te zetten en te optimaliseren. Meer informatie staat op deze site!
 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken