Future Female Leaders stoomt vrouwen klaar voor top
- B2b
- 4 sep 2015 @ 09:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - KennissessieZakelijk
- 4 sep 2015 @ 09:00
- Redactie B2B
Ondanks de noodzaak van meer vrouwen aan de top, zijn er nog steeds te weinig vrouwen die in de bovenste management laag van organisaties terecht komen. Future Female Leaders (FFL) doorbreekt dit en biedt jonge vrouwelijke toptalenten in een vroege carrièrefase een fundament voor een toekomstige leiderschapsrol. Vrouwen zijn ambitieus, talentvol en bereid om stappen te zetten. Initiatiefnemers Nicole Edelenbos en Jaap van Muijen willen jong vrouwelijk leiderschapstalent beter benutten en hebben daarom het Future Female Leaders Program ontwikkeld.
Het FFL Program is erop gericht talentvolle vrouwen op te leiden, met als doel om meer vrouwelijk leiderschap aan de top van Nederlandse organisaties te krijgen. Edelenbos heeft in het begin van haar carrière in behoorlijk masculiene sectoren gewerkt: verzekeringen, vastgoed en voetbal. ‘Ik heb me aanvankelijk niet afgevraagd of het bijzonder was om als vrouw in deze omgevingen carrière te maken. Dat besef is pas later gekomen, toen ik merkte dat veel vrouwen besloten ermee op te houden, die wel potentie en ambitie hadden de top te bereiken.’
Vrouwelijke kracht benutten
Tijdens haar carrière merkte Edelenbos dat er naar vrouwen op een andere manier wordt gekeken. Vrouwelijke eigenschappen, die waardevol zijn, worden minder gewaardeerd dan mannelijke eigenschappen. En dat terwijl vrouwen zóveel meer in zich hebben dan ze nu kunnen laten zien. Volgens Van Muijen kunnen jonge talentvolle vrouwen het spel van ‘zich groot maken en tegelijkertijd de kracht van het vrouw zijn benutten’ leren. Net als het doorbreken van hun ingebouwde barrières. Het tweejarige FFL Program biedt jong vrouwelijk toptalent van 22 tot en met 32 jaar een mogelijkheid voor ontwikkeling van leiderschapskwaliteiten in een vroege fase van hun carrière. Meer informatie staat op deze site.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing